advertentie Van Wijk reclame

2017 - Peugeot 308 SW 1.2 Puretech GTline - Dimitri81

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 SW 1.2 Puretech GTline - Dimitri81

Bericht door Johan D B »

Klopt jurgen_s, en het gekke is dat ze daar de buitentemperatuursensor voor gebruiken. Het werkt dus met cartografie waarin een aantal parameters meespelen.
Zoals de zonneschijn, buitentemperatuur, tijd van stilstand en ongetwijfeld nog een ander pak info. Aan de hand daarvan gaan ze bepalen hoe de inblaastemperatuur, debiet en stand van de kleppen moet zijn. Ik weet niet of ze bij de duurdere wagens (genre 508 II of Ds7) ook een interieursensor gebruiken om de binnentemperatuur te meten, maar bij de kleinere modellen (zoals onze Ds3 en ook 308 vermoed ik) in alle geval niet.
Mij lijkt toch dat je met een extra interieursensor een betere regeling kan verkrijgen al kan ik over de stabiliteit van de temperatuur in geen één van onze PSA voertuigen echt klagen, redelijk goed voor elkaar.
Ooit wel eens dik probleem gehad paar jaar terug met de C3 Hdi van mijn madame, die zijn buitentemperatuursensor was defect (kabelbreuk dacht ik) en die gaf een negatieve waarde aan alsof het vroor. Klimaatregeling totaal van slag en die ging in juli de boel lekker warm stoken, tenzij je hem op Lo zetten dan was het volop koude lucht. Maar goed je kon tenminste nog kiezen ijskoude lucht of lekker hete lucht.
Is er twee maal een dag voor binnen geweest.
Dimitri81
Berichten: 9
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 13:00

Re: 2017 - Peugeot 308 SW 1.2 Puretech GTline - Dimitri81

Bericht door Dimitri81 »

Ja hoor, het lag inderdaad aan de software. Wel een beetje ambetant dat je daarvoor de auto een dag kwijt bent.
Plaats reactie

Terug naar “30x”