advertentie PDK Pallets reclame

2010 - peugeot 308 cc

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Konijn14
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 feb 2017, 18:34

2010 - peugeot 308 cc

Bericht door Konijn14 »

ik heb in mijn peugeot een nieuwe motor gestoken, is een 16hdi van 2010 , alles geinstaleerd, en aangesloten, maar hij wil niet starten. Na de eerste keer wou hij wel starten, deden we een proefrit en reed de wagen perfect, alleen konden we niet starten via de sleutel.
Nu na veel zoeken hebben we gezien dat de motor geen diezel krijgt, en hebben ze mij gezegd dat er een klep moet opengaan, en dat zou vanaf het contact een signaal geeft naar die klep. Ook al een nieuwe batterij ingestoken, maar niks helpt, , starter draait wel rond , maar auto start nog steeds niet. ik ben ten einde raad, wie kan mij helpen?
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: peugeot 308 cc

Bericht door Jones »

Sleutels opnieuw inlezen via de computer?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: peugeot 308 cc

Bericht door Steven »

lijkt mij dat de startonderbreking roet in het eten gooit. Maar hoe je dat moet oplossen, geen idee..
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: peugeot 308 cc

Bericht door PUG(z)OT »

Hoe hebt ge die dan gestart de eerste keer?

heb je de oude injectoren/pomp en computer terug gezet?
Konijn14
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 feb 2017, 18:34

Re: peugeot 308 cc

Bericht door Konijn14 »

PUG(z)OT schreef:Hoe hebt ge die dan gestart de eerste keer?

heb je de oude injectoren/pomp en computer terug gezet?
we hebben die gestart vanaf de batterij, en dan het kabeltje naar de starter, en de motor liep perfect, aan de computer hebben we niet aan geweest, en die injectiepomp hebben we ook vervangen
Konijn14
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 feb 2017, 18:34

Re: peugeot 308 cc

Bericht door Konijn14 »

Jones schreef:Sleutels opnieuw inlezen via de computer?
hebben we gedaan en alle fouten eruit gehaald
Konijn14
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 feb 2017, 18:34

Re: peugeot 308 cc

Bericht door Konijn14 »

Steven schreef:lijkt mij dat de startonderbreking roet in het eten gooit. Maar hoe je dat moet oplossen, geen idee..
idd , we weten dat hij na het contact naar 3 plaatsen een signaal moet geven, en daar zit ergens het probleem , wat we niet verstaan , want daar hebben we niks vervangen
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: peugeot 308 cc

Bericht door PUG(z)OT »

hebt ge hem al eens goed opgepompt ? want met al die mazoutleidingen die losgeweest zijn... goed pompen tot er geen lucht meer door de retour komt, dat kan effe duren. Als je de injectoren leeg gestart hebt kan dat een tijdje duren eer de mazout terug op zijn plek is, eventueel wat op gang helpen met remmenreiniger ;)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: peugeot 308 cc

Bericht door PUG(z)OT »

hebt ge hem al eens goed opgepompt ? want met al die mazoutleidingen die losgeweest zijn... goed pompen tot er geen lucht meer door de retour komt, dat kan effe duren. Als je de injectoren leeg gestart hebt kan dat een tijdje duren eer de mazout terug op zijn plek is, eventueel wat op gang helpen met remmenreiniger ;)
Konijn14
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 feb 2017, 18:34

Re: peugeot 308 cc

Bericht door Konijn14 »

PUG(z)OT schreef:hebt ge hem al eens goed opgepompt ? want met al die mazoutleidingen die losgeweest zijn... goed pompen tot er geen lucht meer door de retour komt, dat kan effe duren. Als je de injectoren leeg gestart hebt kan dat een tijdje duren eer de mazout terug op zijn plek is, eventueel wat op gang helpen met remmenreiniger ;)
we denken niet dat dat het probleem is, want hij heeft gestart en gereden, vandaag wel gezien dat de poulie anders staat dan bij de vorige, en dat die sensor dat dan verkeerd leest, hebben we ook verandert , maar nog niks ,krijgt nog steeds geen diesel. Volgende mogelijkheid dat we kunnen doen is naar de dieselpomp gaan kijken
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: peugeot 308 cc

Bericht door PUG(z)OT »

ge zou hem aan de computer moeten hangen om te zien of de motor ecu ontgrendelt en er synchronisatie is tussen nokkenas en krukas.

met wat reden is de vorige motor vervangen?
Plaats reactie

Terug naar “30x”