advertentie C&C reclame

2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
JasperV
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 19:26

2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door JasperV »

Hallo iedereen,

In mei van dit jaar ben ik van werkgever gewisseld en vlakbij huis beginnen werken, waardoor mijn bedrijfswagen(tje), een Peugeot 206+, natuurlijk ingeleverd moest worden en ik een eigen exemplaar mocht zoeken.

Omdat ik wel tevreden was van het kleine Peugeotje, kochten we in maart een Peugeot 308 SW Active 1.2 130pk aan via Leeuwe Occasies (30 000 km). Op zich waren we zeer tevreden van dit voertuig, maar omdat ik persoonlijk vond dat ik te veel en te snel moest schakelen om ecologisch te rijden kwam ik opnieuw op de Leeuwe Occassies site terecht. Lang verhaal kort: de Active is na een 8000 km terug overgenomen door de garage (http://www.peugeot-occasionsdulion.be/g ... 129-411190) en vervangen door dit model met 11 000 km op de teller:

Afbeelding

Het gaat eveneens om een 308 SW 1.2 130pk in dezelfde kleur , maar daar stopt de vergelijking wel ongeveer. Waar de Active vrij 'basic' was qua opties en looks, is deze Allure (naast enorm mooi :)) een automaat, en natuurlijk beter uitgerust:

- Nacré White
- 17'' Rubis velgen
- Panoramisch dak
- Zetelverwarming
- Automatisch inparkeren (nog niet getest)
- Full LED voorlichten
- ...

Momenteel nog maar een 500 km met de automaat gereden (en sportmodus zelfs nog niet gebruikt, op een minuutje na), maar we zijn ongelooflijk tevreden van het voertuig. Hij verbruikt momenteel wel wat meer dan de vorige met manuele versnellingsbak, maar dat ligt volgens mij voor een groot deel aan de winterperiode en het feit dat hij voorlopig bijna uitsluitend gebruikt werd voor korte afstanden (woon-werk 4 km).

- Active had na 8000 km een verbruik van 7.0l/100km met gemiddelde snelheid 46 km/u

- Allure automaat heeft na 500 km een verbruik van 8.3l/100km met gemiddelde snelheid 36 km/u :) de straat waar mijn werkgever is gelegen is immers een zone 30, waar de snelheid door het verkeer/fietsers/... meestal nog lager ligt

Als er andere eigenaars van een 1.2 130pk automaat dit zouden lezen, mogen zij zeker laten weten hoeveel het gemiddeld verbruik over langere afstanden ongeveer bedraagt! :)

Alvast bedankt!

Jasper
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door Steven »

Knappe 308SW. 8)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door jurgen_s »

wij zitten met onze manuele tussen de 6.4 (de vrouw) en 7 liter (als ik er mee rijd :P )
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door Lander »

Ze blijft toch mooi he die sw :Y

Succes met de wagen!
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door GT'tje »

Mooie auto. Veel geniet ervan.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door peugeot-gek »

Mooie wagen veel leuke km gewenst.
keen51
Pug Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 mar 2013, 21:25

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door keen51 »

Over lange afstanden zit ik aan een verbruik van iets meer dan 7 liter tot 7.5 liter [emoji846]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JasperV
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 19:26

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door JasperV »

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ondertussen nog steeds maar aan de 4e tank bezig, maar hij rijdt echt fantastisch :) gemiddeld verbruik ligt momenteel op 8,2 liter.

Ik merk echter dat dit voor een groot deel ligt aan het feit dat de gemiddelde verplaatsing zeer kort is, de eerste kilometers ligt het verbruik een pak hoger (gedeeltelijk door de koude?) en aangezien ik meestal niet verder kom dan deze 'eerste kilometers'... Volgens mij zelfs nog nooit verder dan 50km gereden.

Wat ik niet wist (maar misschien wel logisch is), is het volgende: even geleden tankte ik voor het laatst, op een 5-tal km van onze deur. Toen we thuis waren stond het verbruik op 6 liter. Nadat het 's nachts gevroren had liet ik de wagen 's morgens een kleine 10 minuten draaien om de ramen te ontdooien, en toen ik terug instapte stond het gemiddeld verbruik op 11 liter! :) ondertussen een dikke 200km ver met dezelfde tank en sta nog steeds boven de 9 liter.

Bijkomende vraag: in februari gaan we met een 9-tal personen met 2 auto's naar Oostenrijk op snowboardvakantie, en de 308 SW is één van de mogelijkheden voor de reis. Heeft er iemand ervaring met een volgeladen 308 SW (5 personen + bagage + dakkoffer indien mogelijk) qua verbruik en prestaties? Een groot stuk van de reis zal via de Autobahn gaan, ik vermoed dat de liters er bij hoge snelheid en zware belading wel héél vlotjes zullen doorvliegen?
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door peugeot-gek »

Ik ben met een volgeladen 308sw op reis geweest en de auto doet zijn werk, verbruik kan ik niet oordelen want de mijne is een diesel.

Grt
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door GT'tje »

Je zal idd wel wat meer verbruiken. Echter, als je een constante snelheid kan aanhouden, zal dat nog best meevallen denk ik. Maar ik praat vooral met de ervaring als diesel rijder.

En ja, je motor laten "warm" draaien is niet zo goed he. Je kan 'm veel beter warm rijden. En bovendien verbruikt het ook veel, zoals je zelf kon ondervinden. Ik laat nooit mijn motor 's morgens draaien als ik de ramen moet vrijmaken. Ik rij mijn motor veel liever rustig warm (en na ongeveer 500 à 800 meter heb ik al verwarming in de auto!).
JasperV
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 19:26

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door JasperV »

Ondertussen wat inspiratie opgedaan, onder andere op dit forum, en ik heb 3 wijzigingen in gedachte voor de 308 SW:

- Verduisteren van de achterruiten
- Verwijderen van het 308 logo
- Eventueel sieruitlaten zoals op de GT line (foto's van dajero hebben me aan het denken gezet :) )

Aangezien ik echter niets ken van zulke aanpassingen (vroeger steeds firmawagen), wil ik graag eens polsen:

- Wat is de beste manier voor het verduisteren van de achterruiten? Ik lees online dat er verschillende opties bestaan?
- Bij wie kan ik eventueel terecht voor het logo, en/of sieruitlaten?

Alvast bedankt!

Jasper
dajero
Berichten: 14
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 16:30
Locatie: Waasmunster
Contacteer:

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door dajero »

Wat betreft de sieruitlaten:
Dit is de diffuser van de GT- versie die ik heb geplaatst
Bij mij is het gelukt om deze zelf te wisselen.
Slechts drie vijsjes losdraaien en dan een hoop gesukkel met een tiental haakjes die je los moet krijgen. En ik wou dit natuurlijk gedaan krijgen zonder er eentje af te breken... :mrgreen:

Bij mij hangen alle logo's er nog op, maar ik lees op verschillende plaatsen dat je deze makkelijk kan verwijderen door ze warm te maken met bijvoorbeeld een haardroger en er daarna achter te gaan met een visdraadje / fijn touwtje.
Wel opletten: onder de leeuwen vooraan en achteraan zitten volgens mij gaatjes.
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door Jones »

Achteraan niet. Die leeuw zit ook gewoon gekleefd.
Ik mijn topickun je zien dat deze al weg zijn.
JasperV
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 19:26

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door JasperV »

Ok, het Peugeot logo zou ik in ieder geval laten zoals het is.

Jones, mag ik vragen hoe jij de logo's er precies hebt afgehaald aangezien je er al ervaring mee hebt, op de manier die dajero vermeld?

Daarnaast misschien nog een domme vraag, maar is er een kleurverschil merkbaar als het 308 logo wordt verwijderd?

Wat betreft de diffuser: kan deze ergens worden besteld, of heb je daarvoor speciale connecties nodig? :)

Thanks!
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 2015 - Peugeot 308 SW Allure 1.2 EAT6 - JasperV

Bericht door Jones »

Gewoon goed warm blazen met de haardroger, zien dat het niet te warm is natuurlijk, en dan kun je deze met je vingers er af trekken zonder draad of dergelijke te moeten gebruiken.
Normaal niet.
Ik had een licht verschil maar ben er overgegaan met het poliermachien met een heel fijne korrel.
Plaats reactie

Terug naar “30x”