advertentie PDK Pallets reclame

2016 - Peugeot 308 allure - Christof

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Christof
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 22:32
Locatie: Lille

2016 - Peugeot 308 allure - Christof

Bericht door Christof »

Ik zal hier ook eens mijn 308 voorstellen.
Het is een allure in het artense grijs ( fout van de garage die de papieren van de verkeerde 308 hadden meegegeven, moest normaal een bruine zijn) Maar aangezien het om stockwagens ging en ik al van in het begin het artense grijs mooier vond (vrouwtje vond het bruin mooier) en we dan 1000€ korting kregen geen probleem van gemaakt. Heeft de 1.6 hdi met 116pk wat wel fijn rijd maar mis toch een beetje men 1.9 tdi met 130 pk van men vorige audi. Opties zijn keyless entry, 17" rubbis velgen en getinte ramen.
Bij aankomst heb ik hem direct geclayd, polish,voeder en jetseal om uiteindelijk af te werken met 5050 wax van chemical guys. Bij het kleien kwam er best nog wat vuil af.

Onderwijl heb ik de nummerplaatverlichting en binnenverlichting al gewijzigd naar Led
De antennespriet van een gti geplaatst
Sticker van airbag verwijderd op de zonneklep (aan de kant die toegeklapt naar de dakhemel wijst staat hij er nog op.
Blue hdi van kofferklep verwijderd en kentekenplaathouder geplaatst zonder randjes wat veel cleaner toont.

Plannen zijn er nog in de vorm van complete gti kit rondom incl. Verlagen en de audio moet ook worden aangepast want die voldoet spijtig genoeg niet aan mijn eisen. Maar dat is nog in geen enkele auto origineel geweest bij mij.

Maar eerst de mankementjes er uit halen,
Ruitenwissers stotteren over de ruit en na het vervangen van de ruitenwisserbladen leek het iets minder erg. Maar onderwijl heeft hij het terug. Probleem is wel dat het niet altijd is waardoor men bij de dealer het probleem niet kan vinden omdat voor dat ze er echt iets aan kunnen doen het zelf moet kunnen constateren. Wel doorgegeven naar peugeot zelf. En ook nog een erg irritant gerammel in de bestuurdersdeur, eerste gedacht was een speaker stuk omdat het vooral bij muziek hoorbaar is. Maar ook bij slechte weg hoor je het.
En 3 weken terug een led lampje in het derde stoplicht stuk wat netjes onder garantie is vervangen.

En dan hierbij enkele foto's
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Christof op zo 31 jul 2016, 22:49, 3 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: New 308 allure 2016 artense grijs

Bericht door jurgen_s »

ruitenwisser kan te wijten zijn aan de producten die ge hebt gebruikt
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: New 308 allure 2016 artense grijs

Bericht door jurgen_s »

post aangepast zodat foto zichtbaar is
Christof
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 22:32
Locatie: Lille

Re: New 308 allure 2016 artense grijs

Bericht door Christof »

Was men ramen enkel met de glascleaner van Meguairs. bij men andere auto's nooit problemen met gehad.

foto's plaatsen lukt me nog niet, url foto moet toch tussen de ?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: New 308 allure 2016 artense grijs

Bericht door jurgen_s »

als ge een laagje waterafstotend product (zelfs al is het maar een beetje) gebruikt op de ruiten, dan hebben de flatblades er soms last mee.

voorruit goed ontvetten is de boodschap en dan kijken of het probleem zich nog stelt. wij hebben er met onze 308 alvast geen last van.

foto's: je had de link van je fotoalbum tussen de image brackets gezet. Je moet de direct link die je krijgt als je foto wil delen gebruiken zodat je een code als dit krijgt:

Code: Selecteer alles

[img]rechtstreekse_link_naar_je_foto.jpg[/img]
kijk ook eens bij de how to's want jo heeft daar de nodige moeite in gestoken om een mooi how to maken voor het plaatsen van foto's
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: New 308 allure 2016 artense grijs

Bericht door PUG(z)OT »

idd de ruit is goed ontvetten, mss dat er nog wat wax of iets dergelijks ophangt van in de fabriek?

knappe aankoop ;) en veel succes ermee
Christof
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 22:32
Locatie: Lille

Re: New 308 allure 2016 artense grijs

Bericht door Christof »

Ik heb ze voor de zekerheid nogmaals ontvet, nu met alcohol. Resultaat was dat het de eerste 500meter gedaan was om dan terug te beginnen :cry:
Morgen richting het zuiden met de 308 en als we terug zijn er nog eens met naar de garage.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: New 308 allure 2016 artense grijs

Bericht door jurgen_s »

de ruitenwissers moet ge ook mee onder handen nemen. Anders haalt het natuurlijk niets uit omdat de vettigheid daar ook opzit.
Christof
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 22:32
Locatie: Lille

Re: New 308 allure 2016 artense grijs

Bericht door Christof »

Ruitenwissers had ik meegepakt tijdens het ontvetten. Zojuist ook nog eens met ammoniak ontvet. Goed voor een paar slagen van de wissers om dan terug te beginnen klapperen. In de snelle stand heeft hij het niet en als ik de ruitensproeiers bedien is het ook ffkes weg.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: New 308 allure 2016 artense grijs

Bericht door jurgen_s »

kan met polijsten van de voorruit ook weggaan. Mogelijks toch een defect in de voorruit als het blijft voortduren.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2016 - Peugeot 308 allure - Christof

Bericht door Lander »

Even de topictitel aangepast naar de standaard van het forum.

Hopelijk raakt je probleem de ruitenwisser opgelost. Want nts zo ambetant als een lawaaierige!
Christof
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 22:32
Locatie: Lille

Re: 2016 - Peugeot 308 allure - Christof

Bericht door Christof »

Weer terug van Frankrijk, de 308 heeft het schitterend gedaan. na 1150km met 2 pauzes thuis uitgestapt zonder moe te zijn of rugpijn te hebben :) en onderweg is hij over de 10000km gegaan wat nog een mooie foto opleverde, benzinestation was juist een honderdtal meter te ver voor de perfecte afgeronde foto te kunnen nemen.
Afbeelding
Christof
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 23 mar 2016, 22:32
Locatie: Lille

Re: 2016 - Peugeot 308 allure - Christof

Bericht door Christof »

Vandaag met Stefandb van het forum afgesproken en na een leuke babbel ziet men 308 er weer iets anders uit 8)
Van
Afbeelding
Naar
Afbeelding

Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2016 - Peugeot 308 allure - Christof

Bericht door Darl'mat »

Is één van de best rijdende auto's op de markt, zeker als men kijkt onder de 50.000 euro.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2016 - Peugeot 308 allure - Christof

Bericht door Steven »

Knap die GT uitlaten. 8)
Plaats reactie

Terug naar “30x”