advertentie Automotive Group reclame

2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Vandaag ook deze door de keuring gesleurd, schokdempers waren trouwens perfect volgens de waardes van de meetbank, ik wacht dus nog even tot de zomer om ze te vervangen. Warm weer sleutelt fijner. :Y

Afbeelding

Aangezien de Atalante's deze winter onder de break zitten, moet de CC de winter door op de Challenger velgen:

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door jurgen_s »

geen straf de challengers
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Darl'mat »

Blijft mooi zo een CC
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Vandaag hebben we nog eens een projectje aangevat. :mrgreen:

Afbeelding

Het doel: een Maxicosi Axissfix voorzien voor isofix bevestiging laten passen op de passagiersstoel van de cabrio die (standaard althans :mrgreen: ) geen isofix bevestiging heeft. To be continued...
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Jethro »

U kennende komt dat zeker goed! :D

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Ach, als het leven met een kind zich niet aanpast aan een cabrio, moet de cabrio zich maar aanpassen aan het leven met een kind. :D
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Dit projectje is ook weer afgerond. :D Aangezien ik onze meid ook wel eens naar de creche zal brengen moest er in de CC ook een autostoel komen maar om die dan achterin te monteren vond ik niet echt gebruiksvriendelijk. Dan kan je natuurlijk ook een model kopen om met de gordel vast te zetten en die voor op de passagiersstoel monteren OF je voorziet isofix bevestigingen in de stoel en je bent in een keer van al het gedoe verlost. :mrgreen:

Dus begonnen met de bekleding netjes te verwijderen, dan zien we waar we mee kunnen werken.

Afbeelding

Standaard zit er een dwarsbalk(je) in de stoel op de ideale hoogte, maar die is niet heel stevig. Dus zijn eerst de beugels er in gegaan, daarop een moer gelast langs de achterkant en daarna zijn beide zijdes met elkaar verbonden door er weer een extra stang aan vast te lassen die de beide delen nog eens extra met elkaar linkt en verstevigd. Omdat de meeste moderne kinderstoelen ook een derde ankerpunt vereisen hebben we hier ook maar in een keer een bevestiging van voor voorzien.

Afbeelding

Met alle bekleding er terug tegen ziet dat er dan zo uit:

Afbeelding
Afbeelding

En dan de stoel er op:

Afbeelding
Afbeelding

Ik had een paar dagen geleden ook nog een stoelbeschermer besteld, maar die hebben ze verkeerd geleverd, dus die moet er nog onder in de loop van de week.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

let op met die stoelbeschermers, ik heb er ook in de 406 op mijn leer liggen, en die kleefden er aan vast na een hete zomer, op een paar plekjes is het leer beschadigd... niks zo goed als gewoon een handdoekje denk ik...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Deze week heeft de CC me nog eens aan het werk gezet. Ik was onderweg naar het werk en kreeg de melding "storing motormanagement" en een soort noodloop. 20km/u en maximaal 1500 toeren... Auto aan de kant contact uit, opnieuw starten en nog altijd noodloop, even contact uit en enkele minuten later terug starten, wel een melding maar ik kon tenminste weer normaal rijden. 'S avonds uitgelezen, foutcode P0106, P1622 en P1632, (waarde mapsensor, waarde gasklep en combinatie van de twee waardes)
Allemaal interval codes. Ik ging er dus gemakkelijkheidshalve al van uit dat het iets tijdelijks geweest was en wiste alle foutcodes.

2 dagen nadien hetzelfde scenario en terug dezelfde codes. Toch maar iets dieper ingedoken en de live data even bekeken. De mapsensor gaf stilstaand maar 860Mbar en stationair 500Mbar, gasklep leek goed, stationair tussen de 4 en 9° open. Nieuwe mapsensor gemonteerd, die geeft wel netjes 1000Mbar stilstaand en tussen de 300 en 400Mbar stationair afhankelijk van belasting met of zonder airco. Ook de gasklep nog opnieuw ingeleerd (just to make sure) en dat maakt toch wel een verschil... Ik moet zeggen dat hij nu toch een stuk soepeler rijdt, veel zachter bij het gas loslaten en iets soepeler accelereren...
Voorlopig geen gekke dingen meer gezien dus zullen we de volgende dagen maar afwachten zeker. :D
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Gisteren nog eens een paar uurtjes tijd aan de CC gespendeerd. :)

Eerst de CC op de pijnbank gegooid, die was toe aan zijn jaarlijkse onderhoud en hij werd de laatste weken met moeite nog 70° dus de thermostaat ook maar vervangen. Als dan toch de koelvloeistof er af moet die ook maar volledig vervangen. Valt eigenlijk goed mee qua werk, luchtfilter is er uit op 2 minuten en dan zit je er eigenlijk vlak bovenop.

Afbeelding

Nu is hij weer tip top. Meter klimt weer netjes naar +/- 85° en ook niet onbelangrijk, de olietemperatuur komt weer rond de 100°
KVS-vatje was ook redelijk vies. Nu niet meer. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de luchtfilterbak er toch uit moest voor de thermostaat had ik ook een goed zicht op de gasklep, die zag er niet echt smerig uit, maar er zat toch een behoorlijk “kool” randje aan, dus die heb ik ook maar gereinigd, baat het niet, dan schaadt het niet. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook is hij weer voorzien van winterbanden. De zomervelgen zijn weer netjes gepoetst en in de wax gezet. Klaar voor volgend jaar. 8)

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door jurgen_s »

thermostaat ga ik ook moeten doen

maar jouw kleine werkjes: allemaal dingetjes die er uiteindelijk wel voor zorgen dat de auto weer terug net dat ietsje beter loopt.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Darl'mat »

mooi werk
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door Steven »

Bijna 150.000km op de teller en begin deze maand weer blanco gekeurd. 8)

Afbeelding
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door PUG(z)OT »

Daar kunnen er nog eens zoveel bij ;)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2007 - Peugeot 307cc 1.6 16v - Steven

Bericht door jurgen_s »

da's nog nieuw :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “30x”