advertentie Nova reclame

2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Nee, Jurgen er zat geen alarm op. Nu bekeken misschien wel wat jammer!
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door peugeot-gek »

Niet te geloven, het is te hopen dat ze hem terug vinden zonder schade.

Man ik vind dit zo sneu voor u.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door jurgen_s »

damn... ik heb op de 308 van de vrouw als optie erbij genomen. Niet dat het ze veel gaat tegenhouden tegenwoordig, maar het is toch net een horde meer om nemen.

Heel jammer voor je!!
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Darl'mat »

Straf, gelukkig omnium.
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Ja, gelukkig maar omnium en dan nog in aangenomen waarde ipv in werkelijke waarde, dus financiël gaat dit nogal meevallen.
Maar je houdt er sowieso een gevoel van onveiligheid aan over en dat gevoel heb ik liever niet :? .
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Steven »

Poeh, da’s kak. :?
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Shame on me! :oops: Ik heb dit domweg vergeten te updaten...
Wel de 308 Gti is terecht, hij is gevonden in de buurt van de Franse grens in de politiezone Doornik. Er stonden reeds Franse nummerplaten op en is hij in goede staat. Moet volgens politie het werk geweest zijn van een bende (autozwendelaars), of men iemand heeft opgepakt weet ik niet en men is karig met daarover iets te zeggen. Maar toch goed werk van de politiediensten dat ze hem vrij snel (was na 5 dagen reeds gevonden) en met Franse platen hebben kunnen opsporen. Bovendien mag ik vermelden dat in ons geval ze steeds vriendelijk en correct waren!
Nadat er een sporenonderzoek op gebeurde heb ik de wagen via de verzekering laten transporteren naar de dealer, in alle geval mocht ik er niet onmiddellijk met rijden omdat natuurlijk inschrijving en nummerplaten geschrapt waren.
De wagen is door de dealer grondig nagekeken en gekuisd, mijn beide sleutels die ik nog in bezit had hebben ze terug moeten inleren want deze werkten al niet meer doordat er andere (gestolen?) sleutels op geprogrammeerd waren.
Laat nu net rond de periode dat ze de wagen terugvonden inbraken geweest zijn in garages van Ford en jawel Peugeot uit Brusselse waarbij men vooral sleutels viseerde. Men heeft daarbij personen opgepakt die zonder geldige papieren in België verbleven, lang leve de open grenzen!
De Gti is intussen terug ingeschreven en er was weinig mis mee de dievenbende is er voorzichtig mee geweest. Voorzichtiger in alle geval dan diegene die voor de transporten gezorgd hebben, twee velgen achteraan beschadigd door onzorgvuldig gebruik van spanriemen :evil: . Gelukkig dat ik dit opmerkte voor ik er mee vertrok in de garage en het aan mijn dealer nog melde en deze er onmiddellijk de nodige foto’s van genomen heeft. Zij zelf en ook de expert hadden dit niet opgemerkt, op één velg nochtans een vrij behoorlijk paar stukken lak af. Maar goed het dossier was nog niet afgesloten en dit is dus nog toegevoegd, nu nog wachten op toestemming om deze ook te laten vervangen.
Enige wat me nog rest van de diefstal is dat beetje wit poeder van het sporenonderzoek dat door de politie uitgevoerd werd, dat kruipt echt overal en komt af en toe nog ergens te voorschijn. Komt wel goed na enige poetsbeurten.
Daarmee is dit spijtige voorval achter de rug en ik hoop dat niemand van jullie dit ooit ook eens mag ondergaan, pfttttt.... al het geloop en de rompslomp dat je hier mee hebt. Dagen ben je daar mee bezig!
Hij gaat nu achter slot en grendel, deze slaapt vanaf nu binnen in de garage. De Ds4 van madame mag naar buiten, toch maar een leaseslet als die verdwijnt (kans is kleiner denk ik) is dat voor het grootste stuk hun probleem.
En de sleutels worden hier vanaf nu verder van de buitenmuren bewaard en in een metalen doos want voorkomen is beter als genezen.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Steven »

Eind goed al goed. Je hebt gelukkig je auto terug, maar inderdaad die hele zever er rond.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Darl'mat »

Eind goed al goed, mooi dat die terug is.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door jurgen_s »

ik zou er toch wel één of ander alarm in laten zetten. Morgen rijdt ge ermee naar de winkel en komt ge terug en is'm weer weg.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door peugeot-gek »

Dat is goed nieuws.
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Lange tijd hier niks meer gepost (ook amper op andere forum’s :| ) door teveel andere projecten. En intussen is de Gti dan ook de deur uit en vervangen door een Ds 7 Crossback Grand Chic E-tense 4x4. Ja, de Gti heeft me veel rijplezier bezorgt en tevens een paar ergernissen waar de wagen soms zelf maar weinig aan kon doen (diefstal, aanrijding door vrachtwagen) maar ook door de gekende problemen. Een van de zaken die ik de laatste tijd begon te ondervinden was met de Alcon remmen, je zou verwachten dat zo’n 380mm grote remmen met dergelijke klauwen onverwoestbaar zijn... Nee dus en de rekening om die ganse boel in orde te houden is niet van de poes, dat beloofd niet veel goeds voor de 508 PSE die ook Alcon’s eronder heeft staan :? . Verder is er ook nog een probleem geweest met bijgeluiden uit de voortren die blijkbaar afkomstig waren van versleten (speling op volgens dealer) schokdempers en dat op pakweg 50000 km’s. Gelukkig dat er een verlengde waarborg was waardoor men in eerste instantie het boeltje aan 50% van de prijs wou vervangen (schokdempers zijn een slijtageonderdeel vandaar die 50%). Gelukkig was er de zeer goede dealer waar de wagen van kwam en heeft die mits wat onderhandelen verkregen dat alles gratis in orde gebracht is (dempers betaald door Peugeot en het werk heeft de dealer op zich genomen). Echt prima service!
Normaal had ik er nog een jaartje mee verder gereden maar mede door het feit dat er nogal wat overschot elektriciteit van onze zonnepanelen terugstroomt naar het net leek het me opportuun stilaan uit te kijken naar een elektrisch (of toch deels) voertuig. In eerste gedacht kwam ik op een Ds 3 Crossback E-tense uit, maar de range en de wens hem ook op grotere afstanden te gebruiken verdreven al snel die optie. En toen kwam een demovoertuig Ds 7 Crossback E-tense met zowat alle toeters en bellen in het vizier, nauwelijks mee gereden (ong. 5000 km’s) door de eerste lockdown en aan een erg goede prijs. Bovendien gaf de garage ook een zeer aanvaardbare overnameprijs voor de Gti en dus was er snel beslist.
Natuurlijk is dit een heel ander type wagen als de Gti want dat was meer een rijderswagen en de Ds 7 meer een comfortabele cruiser die onderschat hem niet behoorlijk snel :shock: kan wezen. En dus leg ik nu +/- 80% van mijn kilometers af met elektronen als aandrijving en is het over en uit met anderen rijk(er) te maken met onze overschotten zelf opgewekte energie.
Toch hou ik ook fijne herinneringen over aan de Gti en blijf het forum ook wel wat volgen omdat ik de PSA producten en zeker Peugeot & Ds wel erg naar waarde kan schatten.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Steven »

Benieuwd hoe het elektrische verhaal gaat verlopen met de nieuwe regeling. Zou je met de huidige stand van zaken dezelfde keuze maken? Benieuwd naar je verdere ervaringen!
Johan D B
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 26 nov 2017, 10:02
Locatie: Omgeving Mechelen.

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Johan D B »

Ja, die nieuwe regeling zou er wel eens voor kunnen zorgen dat een aantal mensen niet meer willen meestappen in de elektrische mobiliteit. Al denk ik dat men ons in de toekomst met al dan niet zachte hand (constructeurs & overheid) in die richting zal willen duwen.
Maar, ja ik zou met de huidige stand van zaken dezelfde keuze maken. Op de 2 plaatsen (eigen woning en woning van vriendin) waar ik verblijf liggen er zonnepanelen en die hebben wel nog een overschot die vroeger het net op ging. Toch te zot om +1000 KWh cadeau te blijven doen aan energieleveranciers en of netbeheerders.
Ik heb ook het geluk net in pensioen te zijn na +40 j 2-ploegen gewerkt te hebben waardoor ik de wagen ook overdag kan laten laden en dus zeker in tussenseizoenen en de zomermaanden mijn opgewekte stroom zoveel mogelijk zelf zal kunnen opsouperen.
Natuurlijk ben je in dit apenland nooit zeker hoe iets de volgende jaren gaat evolueren, in 2022 willen ze het capaciteitstarief gaan invoeren zodat wie grote vermogens opneemt zal mogen dokken. Laadpaal komt er dus niet en ik zal wel laden aan huishoudelijk stopcontact wat met hybride best lukt, maar zij die een EV rijden en snel willen opladen zullen gejost zijn. Afwachten wat het wordt ;) .
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B

Bericht door Darl'mat »

iid, ze dwingen u naar een huisbatterij
Plaats reactie

Terug naar “30x”