advertentie C&C reclame

2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Na een jaartje in en rond het huis te werken is het tijd voor een kleine update.
Nu het eindelijk tijd was voor het eerste onderhoud werd meteen een kleppenreiniging gedaan. Ondertussen al enkele keren de olie mogen bijvullen want ze zuipt alsof haar leven ervan afhangt, enkele stickers voorzien en weer verwijdert en heel veel kuiswerk... héél véél kuiswerk...
Omdat de voorbanden hun beste tijd ook gepasseerd was dienden deze vervangen worden en werd opgemerkt dat ik met een barstje zit in een velg. Na de prijs van een nieuwe velg te horen toch geopteerd om een tweedehandse te zoeken en met wat geluk een volledige set kunnen kopen voor de prijs van één nieuwe velg. Natuurlijk voor dit geld voorzien van de onvermijdelijke borduurschade, heel wat aangebrand remstof en de obligate dikke laag stof. Na vier keer helemaal te wassen beginnen ze er weer deftig uit te zien, enkel de echt hardnekkige vlekjes krijg ik er niet af... Het deel waar de band opligt ( wat je dan niet meer ziet ) werd voorzichtjes met een schuurspons ooo opgewreven, had dit aan mijn garagist gevraagt en kon blijkbaar geen kwaad. De rest van de velg telkens met Meguair's velgenreiniger ingespoten en wrotten met de velgenborstel ( heb er drie versleten in totaal, tot de haartjes uit begonnen te vallen ). Woensdag worden ze geplaatst, foto's volgen ( zodra ik uitvis hoe dit alweer moet :D )
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door jurgen_s »

deironizer product aankopen voor de velgen en daar krijgt ge die zwarte puntjes in no time mee weg

kijk maar eens wat verder op het forum bij verzorging van de auto waar er een heel topic staat over producten
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Thanx Jurgen, was nog zover niet geraakt... Had al remstofverwijderaar geprobeert maar die werkt ook niet goed genoeg en schuurspons is not an option... Dus eigenlijk vier dagen gezweet en een gespierdere rechterarm voor niets :D
Nu gekeken bij het topic en ik snap niet dat ik dat niet gelezen heb ( misschien iets te gefocust op het koetswerk ), had gans dat topic nochtans (volgens mij ) goed gelezen :oops: :lol:
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Afbeelding

Vies, vuil en vettig...

Afbeelding
Na de eerste poetsbeurt..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de voorlopige tussenstand

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door pugalicious op wo 15 nov 2017, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door jurgen_s »

Een milde polish helpt ook al heel veel
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Ik ben om Gyeon Iron remover geweest. Had het al met Meguair's polish geprobeert maar dat hielp voor geen meter... Morgen nog een keer wassen en dan de Gyeon proberen, 't schijnt dat het goedje roze zal worden... :shock:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door jurgen_s »

eerder donkerpaars :mrgreen:
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Hier is het toch net iets meer roze hoor :Y
Afbeelding
Afbeelding
Ik merk op dat de remstofvlekjes op de voorkant van de velg er veel makkelijker afgaan dan aan de binnenkant ( ligt dit aan de temperatuur buiten of ben ik gewoon te ongeduldig en moet het langer dan twee minuten intrekken?).
De enorm hulpvaardige mensen van Wax-it zeiden dat je de velgen moest inspuiten en dan met een (autoshampoo)sopje alles openwrijven en laten intrekken. Het goedje heeft wel een apart geurtje maar ik ben zeker dat het me een pulle velgenreiniger en veel uren werk zou gespaard hebben moest ik de topics helemaal gelezen hebben en dit van het begin al gebruiken :D
Laatst gewijzigd door pugalicious op wo 15 nov 2017, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door jurgen_s »

de plekken waar het heel vuil ziet gaat het dieppaars kleuren en waarschijnlijk er niet van de eerste keer volledig afkomen. Bij zware verwaarlozing van de velgen gaat die plekken een paar keer mogen doen. Desnoods met een borsteltje wat activeren.
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Voila, ik geef het kuisen op... na drie keer met Gyeon te behandelen en telkens tussenin te wassen met Meguair's is dit het eindresultaat
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog de Meguair's All Metal polish aanbrengen en dan is't helemaal gedaan...
Morgen worden de restjes van de gewichten weggegomt ( mijn garagist noemt dat toch zo ) en dan is het tijd voor de montage.
En nu nog een tipje lichten van de mij meest blijmakende switch die morgen gepland staat.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door pugalicious op wo 15 nov 2017, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

@ Jurgen, thanx voor alle uitleg :D
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door jurgen_s »

ze zien er proper uit

meteen ook de reden waarom ik mijn velgen aan de achterkant steeds in het zwart zet :mrgreen:

en leuke intercooler van forge 8)
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

Nope, maar een goeie gok... het bevindt zich veel meer in het zicht :D
En in't zwart zetten? Gewoon zwart gespoten dan of behandelt met iets speciaals?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door Steven »

Ik zie helaas geen foto's in dit topic. :N jammer.
pugalicious
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 16:31
Locatie: Zulte

Re: 2008 - Peugeot 207 Le Mans - pugalicious

Bericht door pugalicious »

@ Steven, ik zie zelf ook maar soms, blijkbaar verwacht photobucket dat er een abonnement genomen wordt wat volgens internet 400$ kost... Heeft niemand anders dat ook? ( of iemand die weet hoe het gratis op te lossen? ) Normaal als je op de foto klikt kan je hem bekijken maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, telkens photobucket laden om één foto te zien :N
Plaats reactie

Terug naar “20x”