advertentie C&C reclame

Achterluidsprekers peugeot 207 5dr

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Ruben_vandenbroeck
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 mar 2012, 18:07

Achterluidsprekers peugeot 207 5dr

Bericht door Ruben_vandenbroeck »

Hallo!

Ik heb daarstraks mijn speakers vervangen door een setje van pioneer.
Nu heb ik achteraan ook speakers aangesloten op de kabeltjes die aanwezig waren maar deze boxen spelen niet.

Moet ik nog iets anders doen om deze boxen te laten werken?
Heeft er iemand hier ervaring mee?

En als ik mijn standaardradio vervang, kan ik dan mijn boordcomputer, stuurbediening en bluetooth handsfree blijven gebruiken of vervallen deze functies?

Hartelijk bedankt!
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: Achterluidsprekers peugeot 207 5dr

Bericht door PdeBie »

de 2e vraag heb ik ook nog open staan. Dit topic ga ik even volgen.

Wat ik wel ergens gelezen heb, is dat je de originele radio moet 'afmelden' in je BSI. Anders krijg je om de paar seconden een pieptoon.

Stuurbediening zal denk ik komen te vervallen, tenzij je hier een adapter voor aanschaft. Maar dit is ook voor mij een gok.
Ruben_vandenbroeck
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 mar 2012, 18:07

Re: Achterluidsprekers peugeot 207 5dr

Bericht door Ruben_vandenbroeck »

Weet er echt niemand iets over?

Op het forum heb ik al gevonden dat je de stuurbediening kan behouden m.b.v. een tussenstuk. Je kan je boordcomputer dan gebruiken met bepaalde combinaties aan het stuur te doen. Maar hoe zit het met de bluetooth?


Misschien is het mogelijk om de microfoon van men bestaande radio aan te sluiten op men nieuwe radio. Die radio zal dan wel de bluetooth overnemen maar je hoeft geen nieuwe microfoon te hangen. Kan dit kloppen wat ik zeg?
Nick's Mix
Berichten: 99
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 22:22
Locatie: Balen City

Re: Achterluidsprekers peugeot 207 5dr

Bericht door Nick's Mix »

sorry dat ik het zo laat opmerk, ik zal proberen zo goed mogelijk te antwoorden.

dat van die achterspeakers, heb je ze goed aangesloten? heb je gekeken hoe de fader staat afgesteld? en mss een domme vraag maar ik heb het zelf al meegemaakt, werken die speakers nog? anders zou ik het één, twee, drie niet weten.

voor een aftermarket radio bestaan er verschillende adapters:
deze link is van m'n audio dealer hier in lommel. daar hebben ze vanalles en ze sturen het ook op.
http://www.acrlommel.be/index.php/cPath ... 10147_1590
de link die ik heb doorgestuurd bevat alles wat ze hebben betreft een peugeot 207. je moet bij de stuurwiel adapter wel letten op wat voor merk ze bedoeld zijn.
met bv. een pioneer radio moet je een pioneer stuurwieladapter nemen. staat erbij vermeld.

als je een originele radio met bluetooth hebt zit het geloof ik in de radio zelf dus ben je dat kwijt. er zijn nu bv. heel goeie radio's van pioneer met bluetooth en die ondersteunen ook het bluetooth audiostreamen in goeie kwaliteit. daar kun je tevens ook je originele microfoon op aansluiten.
http://www.acrlommel.be/product_info.ph ... s_id/37712
dit is bv. een heel complete radio voor zeker niet te veel geld.

ik hoop dat dit een redelijk antwoord levert op je vragen anders laat je het maar weten.

groetjes nick
Plaats reactie

Terug naar “20x”