advertentie C&C reclame

2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

verlagingsveren voor de achterzijde zijn inmiddels gearriveerd.
Heeft even wat tijd gekost, maar dat is nu vergeten :)

Zodra ze geplaatst zijn, zal ik foto's posten.
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

Vandaag begonnen met de voorbereidingen van de audio, namelijk het dempen van de 207. Hier volgt een klein verslagje. Klik op de foto's voor groter.

Allereerst het deurpaneel verwijderd. Dit ziet er vrijwel hetzelfde uit als bij de 206. Echter zit er wel wat meer staal verwerkt in de deur, dus waren sommige delen (waaronder achter de speaker!) erg lastig te bereiken.
Afbeelding Afbeelding

De originele speaker en behuizing. De behuizing zal bewerkt moeten worden, anders gaan de nieuwe speakers niet passen. Echter heb ik er niet veel ruimte achter, omdat de raamgeleiders achterlangs lopen. Dit wordt dus nog even spannend.
Afbeelding Afbeelding

Peugeot heeft niets geleerd in de afgelopen jaren en de 207 is dan ook van hetzelfde spinazieblikken staal gemaakt als de 206. Om de resonantie tot het minimum te beperken hebben ze de boel dan ook grondig gedempt. :roll: *sarcasm*
Afbeelding

Dat gaan we dus totaal anders doen met Silent Coat
Afbeelding
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

Ondertussen was een vriend bezig met de deurpanelen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Merkwaardig onderdeel op het deurpaneel. Milkshake beker houder?
Afbeelding
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

Na flink wat uurtjes plakwerk, afgewisseld met het nodige vloekwerk als ik me weer eens aan een ijzeren rand schaafde of snee, zagen de deuren er zo uit. De foto van de linkerdeur is een foto tussen het plakwerk door. Deze zit nu net zo vol als de rechterdeur. Daarnaast zijn sommige delen zijn aan de binnenzijde beplakt om kabeltjes tegelijk vast te plakken.
Afbeelding Afbeelding

Daarna nog even de behuizing van de kofferklep beplakt en de binnenkant van de kofferklep.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Morgen gaan we de zijpanelen aan de achterkant doen. En misschien (als er tijd over is) dat we al een start kunnen maken met het bewerken van de speaker behuizing.
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

vandaag de achterkant van de 207 gedempt. Een hele klus bleek, maar het zit erin!

Om te beginnen moest het halve interieur eruit. Dus bank, zijpanelen en bodem.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zijpanelen voorzien van wat Silent Coat:
Afbeelding

En hier waren we halverwege met de bodem:
Afbeelding

En toen waren de Silent Coat matten op. In totaal 41 stuks (4 vierkante meter) zitten nu in de 207 en het is nog niet genoeg! Kortom, binnenkort nog even een pakketje halen.
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

En hier nog wat foto's van de (nieuwe) verlaging:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

Vandaag het verloopkabeltje opgehaald voor de Headunit en nog een bulkpack Silent Coat.
Daarna samen met een vriend de headunit ingebouwd en een mooie plek gevonden voor de USB aansluiting.

Ook hebben we ringen gemaakt voor de deurspeakers. Dus die zitten er nu ook in. Klinkt nu alleen nog voor geen meter, want ze zitten nu rechtstreeks op de radio en niet op een versterker.

Hier wat foto's (klik voor groter)
Headunit:
Afbeelding Afbeelding

USB aansluiting weggewerkt in de middentunnel:
Afbeelding

Met iPod/iPhone aansluiting. Ideaal voor mijn iPhone 4 :)
Afbeelding
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door Romaric »

Knappe werken man!
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

Vandaag m'n spiegelkappen mat wit geplastidipt.

Ik had de metallizer gekocht, omdat mijn auto ook metallic lak heeft, maar na een proefje op een ander stukje kunststof zagen we dat dit helemaal niet mooi werd.
Het mat wit ziet er netjes uit nu, maar ik moet eigenlijk nog de glossifier hebben voor het 'wow' effect.

Afijn, foto's. (klik voor groter)

De spiegelkappen.
Afbeelding

Goed ontvetten.
Afbeelding

Plastidip. Goed schudden voor gebruik.
Afbeelding

Bus op zo'n 30cm afstand houden en in een soepele beweging over alle vlakken van de spiegel spuiten. Denk eraan dat je tot buiten het oppervlakte spuit en pas dan weer de beweging terug maakt, omdat je anders een dikke klodder op het omslagpunt krijgt.
Afbeelding

Na één laag. Laat deze ongeveer een kleine 10 minuten drogen voordat je de volgende aanbrengt. Ik heb zelf in totaal 4 lagen per kap aangebracht.
Afbeelding

Enkele tips nog:
- Druk de spray knop goed in. Het spul uit de bus is vrij dik en laat snel kleine kloddertjes achter.
- Goed schudden voordat je begint met spuiten
- Trek handschoenen aan! Het is echt rommel.

Ik heb nog geen foto's van het eindresultaat. De kappen liggen nu goed te drogen.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door Steven »

Wow, vandaag pas gezien hoe deftig deze gedempt is! Zal wel een wereld van verschil maken! Benieuwd naar een fotootje van het eindresultaat van de spiegelkappen.
JordiC
Pug Driver
Berichten: 2117
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 13:29
Locatie: alken city

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door JordiC »

knappe werken ;)

lukt da plastidip spuiten goed??
spijtig dat het kleurenpalet nog beperkt is
-mich-
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 19:18
Locatie: oost-vlaanderen => kemzeke

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door -mich- »

Ferme werken seg, ferm pugske
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

Steven schreef:Wow, vandaag pas gezien hoe deftig deze gedempt is! Zal wel een wereld van verschil maken! Benieuwd naar een fotootje van het eindresultaat van de spiegelkappen.
Dat maakt zeker een verschil. Ik moet nog wel mijn dakhemel loshalen en daaronder dempen. Bodem is ook helemaal gedaan (tapijt eruit gehaald).
Is het werk waar je uiteindelijk het minste van ziet (zit allemaal verborgen), maar heel veel van kan genieten door de rust (geen resonantie en trillingen meer).

Zitten nu al maar liefst 50 vellen in :lol:
En ik heb er nog zeker 30 over. Die zijn voor mijn dak.
JordiC schreef:knappe werken ;)

lukt da plastidip spuiten goed??
spijtig dat het kleurenpalet nog beperkt is
Ja dat plastidip gaat prima. Je moet er alleen wel voor zorgen dat je goed afstand van het te spuiten onderdeel houdt en dat je de spuitknop goed induwt, anders krijg je spetters. Dit had ik bij de eerste laag, maar kon ik gelukkig nog mooi afdekken met de overige lagen.
-mich- schreef:Ferme werken seg, ferm pugske
Dank u :)


Ik heb de kappen overigens inmiddels gemonteerd. Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik er nog niet 100% tevreden mee ben. De kappen zijn nu mat wit en dit steekt behoorlijk af tegenover de rest wat allemaal glanst. Helaas is de Plastidip Glossifier al weken uitverkocht, dus ik kan ze nog niet afwerken.

Afijn, hier even twee snelle foto's van op mijn werk. (klik voor groter)
Afbeelding Afbeelding
PdeBie
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 jun 2007, 10:31
Locatie: Tiel (NL)
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door PdeBie »

Vandaag de auto opgehaald van de APK keuring. 1 kentekenlampje kapot (viel me pas op de avond voor de APK) en op advies 2 nieuwe banden. Binnenkort naar Saarbrucken, dus daar gaan we niet op bezuinigen. Er zijn weer twee Toyo Proxes in de maat 205/40 op gekomen. 195/40 wilde ik niet, omdat de wagen nu al stuitert als een dolle.
Verder de wagen een kleine beurt gegeven, olie ververst en wat filtertjes vervangen. Dus hij kan er weer tegen aan :)

Voor de APK moesten de veren aan de achterkant tijdelijk er even onderuit en moesten de Weitec veren er weer onder. Bij het terugzetten bedacht ik me ineens dat de wagen toch op de brug stond. Dus wat doe je dan? Juist..... omlaag schroeven!!! :mrgreen:
De wagen is weer een stukje omlaag. 1~1.5cm denk ik.

En zo staat hij nu (klik voor groter):
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Xafke
Berichten: 157
Lid geworden op: di 17 mei 2011, 19:44
Locatie: Tongeren

Re: 2006 - Peugeot 207 XS Pack 1.6 16v - PdeBie

Bericht door Xafke »

ligt knap man :)
Plaats reactie

Terug naar “20x”