Evenementen 2018

2 September 35 jaar 205 Culemborg (NL)
9 September Rondrit Rene & Tiny (Noord Limburg)
16 September Toertocht: Parels van de Polder
 Het is nu do 18 okt 2018, 16:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ratelende motor koudstart ???
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018, 16:07 

2 weken zonder auto gezeten. Auto heb ik net terug en de betaling zal na gestuurd worden.
Distributie volledig vervangen en kleppen gereinigd. Eerst ging het erover dat er een gedeeltelijke tussenkomst zou zijn van peugeot, nl enkel voor de distributie en niet voor de reiniging (kostprijs 880€ voor een reiniging). Toen ik vermelde dat er een optiway garantiecontract voor 60 maanden of 80000km was op de auto (auto van 10/2014), toen was het weer dat enkel de vloeistoffen dienen betaald te worden. Nu werd mij de vraag gesteld of ik het contract mee overgenomen had van de 1e eigenaar? Het garantiebewijs is afgestempeld door de garage van waar de wagen komt en het contract is contant betaald voor de volledige duur. Ben benieuwd naar de factuur.
WORDT VERVOLGD !!!!

Eerlijk gezegd, ik zou me diep schamen naar de klant toe moest ik de reiniging durven aanrekenen, tis tenslotte door een fabricagefout in de distributieketting dat de motor vervuild is geraakt omdat de timing niet meer klopt door een vanzelf rekkende ketting. Heb trouwens nog een leuke uitzending terug gevonden op youtube waar PSA het probleem toegeeft als gekend zijnde. Daar waren zelfs mensen die na 15000km al problemen kregen.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 17:23 

Eindelijk de factuur gehad. Te betalen = enkel de vloeistoffen, 125€ .
Vervangen: bijna alles in het motorblok denk, 2 pagina's aan onderdelen waaronder distributiekettingset + reiniging van de inlaat.
De mechanieker heeft mij zelfs meegenomen tot in de garage terwijl gans het blok open lag, en heeft mij laten zien hoe fel de vervuiling al was in het blok vanwege een slechte timing vd distributie. Ik moet zeggen het was behoorlijk zichtbaar hoe aangeladen de inlaat was. Met een lamp en een spiegeltje zeer duidelijk zichtbaar.

Totale kostplaatje voor bijna 2000 of net over de 2000€, alles onder de garantie behalve de gebruikte vloeistoffen, en ik hoef zelfs niet meer op onderhoud te gaan dit jaar omdat ze alles zowiezo vervangen hebben.
Dat noem ik nu eens service naar de klant toe en dat terwijl het vorige onderhoud nog bij een andere Peugeot-garage is gedaan en daar deden ze al moeilijk over het thermostaathuis. Moet zeggen dat je dat niet op veel plaatsen nog tegen komt. Ben dus ook ineens nieuwe klant bij deze garage.
Gtrz.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2018, 20:39 

Mooie service. Mag gezegd worden. Deftige oplossing. Nu hopelijk veel rijplezier! 8)

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]