advertentie Nova reclame

mijn 106 rallye 1993

Moderator: P-unit

Plaats reactie
rallyeries
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:50

mijn 106 rallye 1993

Bericht door rallyeries »

Hier mijn kleine verbouw-story, tot nu toe ben nog steeds niet klaar, de idee?n blijven maar komen.

De eerste foto van mijn auto die ik kon vinden hier heb ik reeds de motorkap al aangepast en de bumper zal snel volgen.
Afbeelding

Aangezien de remmen aan vervanging toe waren hebben we gelijk big-brakes gemonteerd. Origineel zijn deze bedoeld voor een 205 gti.
Afbeelding

Hierna kwam toch de drang om verder te gaan met de carrosserie, met behulp van een schade 06 dakspoiler zelf een spoiler gemaakt. Deze bestaat uit een originele 16 en een smaller gemaakte 206 spoiler. Helaas geen goede foto's gemaakt. Via marktplaats ben ik toen aan een diffusior voor achter gekomen en heb deze vast aan de a-bumper verwerkt en alles in kleur gespoten. Nie wetende wat er te wachten stond.
Afbeelding

Een tijd zo rond gereden, en toen een set side-skirts aangeschaft (origineel bedoeld voor een golf 2, deze aangapast voor 106) en deze naadloos aan de originele side-skirts gemaakt. tevens de achterklep geschoren. Nu er weer zoveel in leur gespoten moest worden de knoop maar doorgehakt en de wagen helemaal overspoten.
Afbeelding
Afbeelding

Na veel nadenken uiteindelijk gekozen voor bruin metalic. Het is een orignele peugeot kleur maar heb hem nog nooit eerder gezien.
Afbeelding

Nu de buitenkant redelijk klaar was, zijn we verder gegaan met het interieur, de originele blauwe vloerkleed vervangen voor een grijze uit een 106 xsi uit 1993. En nieuwe stoelen namelijk de kuipjes uit een 206 XS uit 2002. Ook de ahterbank is verdwenen en okhier komen twee kuipjes uit een 206 te zitten. Ook is hier op de foto de rolbeugel te zien.
Afbeelding

Hierna kwam het dash-board en de deurbekleding aan de beurt, delen van het dash-board in kleuren wit en bruin gespoten, maar wel eerst alle structuur eruit gehaals. De deurbekleding opnieuw bekleed met witte fleece en ook de deurbakken glad gemaakt en in wit en bruin gespoten.
Afbeelding

Toen vond ik het wel weer eens tijd voor de buitenkant heb toen een set 17" MAK Matrix wielen gemonteerd met bandenmaat 195-40-17.
Afbeelding

Toen vroeg het blok om aandacht daar is op een zeer uitgebreide ondehoudsbeurt (koppakking, alle riemen en snaren, kop gereviseerd) maar hier heb ik geen foto van.

Laatste aanpassing zijn de helere koplampen, op de foto is een andere bumper te zien maar die is maar tijdelijk de "goeie" bumper wordt momenteel opgeknapt.
Afbeelding

Wat de aankomende maanden op het lijstjes staan zijn :
- compleet glad en gespoten dash-board
- ice, vernieuwen + poly inbouw
- ???????????????

Zodra er weer wat veranderd is zal ik dit natuurljk hier posten.

Richard
Kinny
Pug Driver
Berichten: 576
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:25
Contacteer:

Bericht door Kinny »

Heb de wagen al eens gezien en ik vind het een prachtbakje !!! :shock:

Vooral het bruine kleurke ben ik enorm zot van !!! :wink:
www.concept983.be

Lowering or airride contact me !!!
Randy Andy
Pug Driver
Berichten: 473
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 06:23
Locatie: concept983
Contacteer:

Bericht door Randy Andy »

waar was ik dan? stond die in Utrecht toch? :oops:
vind de wagen ook super, vooral dat kleur :shock:
en van welke peugeot is dit kleur dan wel afkomstig? 407? :oops:

@rallyeries: zoals je ziet heb ik je post aangepast, door de foto's tussen [img]...[/img] te plaatsen, zo is het voor iedereen aangenamer en makkelijker om te volgen, kun je dit in de toekomst ook doen?

grtz
Lrd
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 13 jan 2006, 03:16
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Bericht door Lrd »

wagen stond idd op DSL. Heb hem ook gezien en dat bruin zie je idd nie veel. Kwist ook nie da peugeot da had. Fijn bezig :)
rallyeries
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:50

Bericht door rallyeries »

Volgens mij is het een oude kleur, werk in een schade herstel bedrijf (carrossier bij jullie geloof ik) een geen van onze 3 spuiters had ooit deze kleur gespoten. Ben nog bezig met uitzoeken van waneer de kleur is.

@ El Mariachi, zal ik doen. Ben niet zo'n ster met computers.

En idd de wagen stond bij DSL. Daar heb ik ook al verschillende van jullie gezien.



Richard
rallyeries
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:50

Bericht door rallyeries »

de deurbekleding heb ik opnieuw bekleed met witte flees, de plastic opbouw delen heb ik strak gemaakt (structuur eruit) en toen in kleur gespoten. Zal spoedig nog wat foto's plaatsen van het interieur.


Richard
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

stond idd op dsl, was een van de mooierse :shock:

kleur komt volgens mij van een 504 coup? ofzo denk k :?

grtz en zeker en vast nog eens tot op dsl 8)
Plaats reactie

Terug naar “10x”