advertentie All about details reclame

206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost

Trackcars, rallywagens, maar ook de rallyes op de weg

Moderator: P-unit

white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost

Bericht door white Noise »

Hallo allemaal

Mijn naam is Jeffrey, 26 jaar oud woonachtig in de omgeving van Rotterdam en in het dagelijks leven marketeer enn voor de hobby race ik.
Afbeelding

Ik ben in het bezit van één van de weinige 206 gti turbo's in Europa. Ik heb deze auto helemaal zelf van niets af aan opgebouwd met als doel komend jaar flink wat rondjes te gaan rijden op diverse circuits in Nederland en buitenland en mee te doen aan de Nederlandse Time Attack series.

Het is een straat legale circuit auto, waarvan vrijwel alles aan de auto zelf is ontworpen en gefabriceerd. Momenteel zit de auto op een dikke 300pk op ongveer 1000kilo. De bedoeling is om er nog ongeveer 100 kilo af te snoepen, doormiddel van lexaan ramen, carbon kofferklep en carbon kuipstoelen en nog wat aanpassingen aan het onderstel te doen. Ik heb de auto puur voor de hobby naast mijn wat "burgerlijke" dagelijkse auto, maar hij is wel gewoon straat legaal en ik rij er ook wel regeltmatig mee rond ter ontspanning. :}

Merk: Peugeot 206 gti turbo
kleur: Honda Grandprix white
vermogen: + 300pk
Koppel: +/- 400NM
Gewicht: +/- 1000kg

Motorisch:
- Garrett GT28RS dual ballbearing turbocharger
- VEMS 3.3 PNP standalone fuelmanagement system
- VEMS aangestuurde elecktronische turbodrukregelaar
- Tial 38mm external wastegate met screamerpipe
- HKS SSQ BOV “Limited black edition”
- Greddy full auto turbotimer
- DP Engineering EGR blockoff flange
- DP Engineering oil feedline
- DP Engineering Welders Nightmare turboheader
- DP Engineering “3 inch downpipe (heatwrapped)
- DP Engineering 9.2:1 decompression kit
- DP Engineering thermostaathuis
- Walbro intank fuelpump upgrade 255 l/h
- PTP turbo heat blanket
- K&N Higflow airfilter met 3 inch BPI velocitystack
- Siemens Deka injectoren 663cc
- Sachs multipuk clutch
- Samco Radiateur slangen (rood)
- Aluminium race radiateur
- Frontmounted intercooler
- 57mm Intercooler piping
- Custom Simons RVS “3inch uitlaatsysteem
- Bewerkte cilinderkop met grotere inlaat -en uitlaatpoorten
- Peugeot 206 RC aluminium inlaatspruitstuk
- Peugeot 206 RC engine cover
- 70mm mechanische gasklep
- Aluminium oilcatchcan
- RVS gevlochten benzine leidingen
- Griffiths Engineering Quickshift
- RVS gevlochten water leidingen
- Compbrake Shortshift
- Constella Group N Gearlinkkages
- Custom intercoolerspray
- Racimex oliekoeler kit
- Spoox motorsports Race/Rally motorsteunen

Onderstel:
- D2 racing schroefset met camberverstelling
- VT-Sports carbonfiber Front/upper strutbar
- Aluminium front/lower strutbar
- TSW vulcano "18 inch" velgen (straat)
- Toyo proxis T1-R 215/35/r18 banden
- OZ Superturismo “17 inch”velgen (circuit)
- Toyo R888 semi slicks
- Brembo 4-pots remklauwen voorzijde
- Zimmermann 305mm geperforeerde schijven voorzijde
- Zimmerman 247mm geperforeerde schijven achterzijde
- Ferrodo DS2500 remblokken rondom
- Goodridge RVS gevlochten remleidingen

Exterieur:
- Ingekorte voorschermen
- Weg gewerkte sloten, knipperlichten en antenne
- Strakke achterklep
- Pam vision aangepaste voorbumper
- Pam vision sideskirts aangewerkt aan de auto
- Aerocatch hoodlatches
- Pam Vision custom achterbumper
- OEM Carbon motorkap
- Carbon spiegelkapjes
- QSP Towhook voor en achter

Aero dynamica:
- J's Racing "replica" adjustable carbon spoiler
- Custom spoiler support-rods
- APR carbon canards
- Custom carbon rear diffuser
- Custom carbon front splitter
- Carbonmods rvs splitterrods
- Golden Eagle diffuser

Verlichting:
- Valeo black look a likes
- Zwarte ledachterlichten achterzijde
- Zwarte Led derderemlicht

Interieur:
- OMP design 2 race seats op custom made sledes
- QSP vijfpunts gordels
- Sparco 6-punts rolkooi
- STRi DSD SLM 52mm Boostmeter
- STRi DSD SLM 52mm Oiliedrukmeter
- QSP black suede deep dish stuur
- Aluminium tellerringen
- Aluminium voetsteun
- Aluminium sigarettenplug
- Aluminium deurpinnen
- Greddy turbotimer
- Peugeot 206 RC tellerkap
- Peugeot 206 RC vloermatten
- Peugeot 206 RC donkere deur –en achter panelen
- Origineel mat zwart middenconsole uit een 206 Quick Silver
- Zwarte vloer Afkomstig uit een 206 Quick Silver
- Custom schakelpook verlenger
- Type-R pookknop
- Zwarte dakhemel
- Zwart gespoten A,B, en C stijlen
- Taylor aluminium Batterybox
- Sparco Helmbak
- 360 graden draaibare cameramount op middenconsole
- Brandblussers onder bijrijdersstoel

Ice:
- Pioneer Deh77mp radio/cd speler
- DLS B6a composet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door white Noise op di 08 mar 2011, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Bericht door Prince-_- »

Holy sh.. dude, zalig :D
[img]http://media.tumblr.com/tumblr_lc7hzxBGDL1qcpeg3.gif[/img]
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

straat legaal... lange leve nederland
white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

Nahjah straatlegaal...... :roll: :wink:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

heel ferme 206 :shock:

heb je de versnellingsbak ook aangepast? sper diff ofzo, want 300pk... :D
white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

Rij nog met de standaard versnellingsbak, maar volgend jaar gaat er wel een quaife lsd diff in. Voorlopig rijdt het prima, dit mede door de vems gestuurde boostcontrol die ook mijn vermogen per versnelling regelt, waardoor ik in me eerste versnellingen niet over vol vermogen beschik. OP deze manier kan ik mijn bak en aandrijfassen sparen!
Pug306XS
Berichten: 1344
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 10:59
Locatie: Mechelen

Bericht door Pug306XS »

zotjes 8)
[img]http://i140.photobucket.com/albums/r27/Pug106rallye/signature-1.png[/img]
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Ik heb deze op t forum van de gticlub gevolgd. Respect 8)

Maar waarom 2 topics? Mag ik dat ander sluiten? :?
white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

Sluit die ander maar! 8)
red205xs
Pug Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: do 14 jun 2007, 17:06
Locatie: belgium

Bericht door red205xs »

veeeeeeeeeeeeeeet
Die wishing you hadn't, not that you had!!!!

www.360degree-racing.be
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Bericht door Jethro »

Waar is dat "vind ik leuk" knopje hier ergens? 8)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

:shock: deze is een beest! Hoe zalig moet het zijn om hiermee op nen doordeweeksen dag de baan op te karren...
pug306hdi
Berichten: 414
Lid geworden op: do 26 jan 2006, 20:16

Bericht door pug306hdi »

pfieuw 300 pk in een 206 :shock: :shock:
beestje zal wel goed vooruit gaan :wink:
2007 - 207 CC THP
2008 - Yamaha R1

www.elektromeersman.be
white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

Het gaat zeker goed vooruit! :P
white Noise
Berichten: 31
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17

Bericht door white Noise »

KLein photoshopje gemaakt :lol:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot in de Sport - Peugeot dans le Sport”