Evenementen 2018

11-12 Augustus Oldtimer Fly-Inn Schaffen
2 September 35 jaar 205 Culemborg (NL)
9 September Rondrit Rene & Tiny (Noord Limburg)
16 September Toertocht: Parels van de Polder
 Het is nu do 16 aug 2018, 21:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010, 15:22 

Geregistreerd: di 11 nov 2008, 23:17
Berichten: 32
Zo de laatste twee weken flink bezig geweest met wat aanpassingen aan de 206. Er waren nog een paar kinderziektes die ik wilde verhelpen voordat de 206 terug gaat naar DP voor de remap naar 300+ pk's.
Om te beginnen was de koeling naar de radiateur niet optimaal. Na het verwijderen van de aircoradiateur die voor de gewone radiateur zat en wat andere kleine aanpassingen was dit echter wel verholpen, maar ik was er toch niet helemaal gerust van dat de tempratuur op het circuit goed zou blijven. Dus is heel de voorkant op de schop gegaan.

Het kunstof voofront dat normaal de radiateurfan behuist heb ik ter grote van de radiateur uitgezaagd, zodat de radiateur nu niet meer bedekt wordt. Hierdoor kwam de oude radiateurfan te vervallen en inplaats daarvan zit er nu een 12" inch "Push & Pull" radiateurfan. Het voordeel van deze fan is dat hij direct op de radiateur gemonteerd zit, meer toeren draait en bovendien een stuk stiller is. De fan staat zowel aangesloten op de huidige tempratuursensor als op een losse schakelaar die te bedienen is vanuit de auto.Ook is op de foto te zien dat de oliekoeler nu een nieuwe positie heeft gekregen ten opzichte van de oude situatie. Eerst zat deze aan de bijrijderskant achter de bumper, volledig uit de rijwind. Door het aanpassen van het voorfront en het verplaatsen van de claxcon past deze nu netjes links naast de radiateur, zonder dat hij achter de intercooler valt. Hierdoor zit de oliekoeler nu lekker met zijn smoel in de wind!

Oude situatie:
Afbeelding

Nieuwe situatie:
Afbeelding
Afbeelding

Doordat de motorruimte zo volgebouwd is, is het echter heel lastig om te zorgen dat slangen en kabels niet te dicht langs het gloeiend hete spruitstuk en downpipe lopen. Ik had dit destijds al uit voorzorg de downpipe in de heatwrap gezet en de turbo voorzien van een hitteschild. Toch zat er een slang die achter het spruistuk door liep vanaf het koelvloeistofreservoir naar de ingang van de kachelradiateur in het schutbord erg dicht op het spruitstuk. Dit heb ik opgelost door deze te vervangen voor een aluminiumpijp met hierop een tweetal flenzen gelast voor de vloeistof retour van de turbo en retour naar de waterpomp.

Afbeelding

Momenteel wacht ik nog op een nieuwe oliedruk meter en boostmeter. Ook wordt de carterpan voorzien van een custom baffleplate, deze zorgt ervoor dat er ten alle tijden olie in het laagste gedeelte van de carter blijft staan. Hierdoor voorkom je dat de oliepomp in snelle bochten droogt komt te staan, omdat olie zich normaliter dan naar 1 kant van het carter verplaatst.

Dat ziet er zo uit:

Afbeelding


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 nov 2010, 08:18 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 23:42
Berichten: 943
Woonplaats: Tienen-Peer
Leuke updates.
De slimline fan wordt veel gebruikt door de HDi rijders op engelse tuningfora :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2010, 19:19 

Geregistreerd: di 11 nov 2008, 23:17
Berichten: 32
Klopt ik zit zelf ook veel op engelse foras!


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 Gti turbo Time Attack Racer "+300pk"
BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011, 15:01 

Geregistreerd: do 17 feb 2011, 14:02
Berichten: 32
Wat een brute bak zeg, dat heb je echt netjes voor elkaar.
Heb je 206 nog nooit gezien op internet, en aangezien je in omgeving Rotterdam woont daar ook niet gezien. Woon zelf in Rotterdam, hoop hem snel een keer te zien. Succes met je project.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 Gti turbo Time Attack Racer "+300pk"
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2011, 21:06 

Geregistreerd: di 11 nov 2008, 23:17
Berichten: 32
Zo tis ff geleden, maar afgelopen week is de 206 eindelijk afgesteld op zijn definitieve vermogen. Momenteel rijdt de 206 met 310pk en 352nm koppel rond op 0.8 bar turbodruk. De setup is goed voor ruim 350 pk, maar momenteel zitten we op de max van wat het standaard onderblok aan kan.

Dyno uitdraai:
Afbeelding

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=lmJKOerqZ6g

Foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2011, 21:57 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 18:31
Berichten: 7971
Woonplaats: Sint-Huibrechts-Hern
Sow, t zijn toch nog mooie waardes geworden. :shock: :shock:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2011, 22:19 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 16:04
Berichten: 13199
Woonplaats: Zelem City
310pk lijkt me toch meer dan voldoende te zijn voor zo'n auto


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2011, 22:53 

Geregistreerd: di 11 nov 2008, 23:17
Berichten: 32
Jah is ook wel genoeg hoor. DP Engineering heeft momenteen een 206 RC van een Oostenrijker opgekirikt naar 520pk, maar of je hier nog fatsoenlijk mee kan rijden denk ik niet. Met 310pk is het al een hele opgave! :mrgreen:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011, 20:00 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun 2007, 17:06
Berichten: 445
Woonplaats: belgium
:-o prettig gestoorde 206 8) :twisted:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011, 21:50 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 jan 2011, 13:18
Berichten: 378
Woonplaats: Leopoldsburg
mooie nummers, maar mss heel wat vermogen is dat wel te gebruiken in tragere bochten ? in ieder geval knap werk geleverd !!


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011, 22:25 

Geregistreerd: ma 29 jun 2009, 22:55
Berichten: 3533
Woonplaats: Leopoldsburg
Ben je nog van plan om richting die 350pk te gaan? of loopt het nu stilaan op zijn einde en ga je er gewoon van genieten?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost
BerichtGeplaatst: vr 11 maart 2011, 00:33 

Geregistreerd: di 11 nov 2008, 23:17
Berichten: 32
Neeh inprincipe wil ik er sowieso dit jaar motorisch niet veel meer aan doen en gewoon lekker rijden en veel circuitdagen pakken. Er komen nog wat aanpassingen aan het onderstel, waardoor hij nog strakker op de weg gaat liggen. Zolang het blok heel blijft ben ik tevreden met het vermogen. Mocht het blok kapot gaan dan wordt er wel een onderblok gebouwd, maar dat zal eerder naar de 400pk dan gaan. Maar vooralsnog wil ik er niet veel meer aan doen dit jaar.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost
BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2011, 20:44 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jan 2006, 13:52
Berichten: 763
Woonplaats: riemst-millen (B)
Afbeelding

op een ander forum tegen gekome :(


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 206 GTI turbo project -> 310Pk en 350NM @ 0.81 bar boost
BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2011, 01:20 
Pug Driver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 apr 2007, 20:21
Berichten: 1737
Woonplaats: Lierke Plezierke
Jammer om te zien, twas ne knappe 206 :|


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: