advertentie All about details reclame

Joske - 206 Enfant Terrible 1.4HDi (2003)

Oudere topics

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Het was nie zo direct om ze onmiddelijk te steken. Gewoon uit nieuwsgierigheid, en ik vind het een zeeer knappe velg, ben er een beetje verliefd op geworden in de tijd dat ik nog de hele dag tussen de smartjes (brabussen) rondhing op Nedcar.

Afbeelding
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Juist terug van Cedric. De 206 staat nu op Koni Geel + Eibach. :lol:
Eerste indruk, van daar tot hier gereden nog nie aan de regelschroef geweest: Ligt harder maar daarom niet minder comfortabel. Het vanachter te hard doorveren is eruit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De voorbumper begint ook stillaan vorm te krijgen. Zaterdag de hele namiddag bij Troy doorgebracht een veeeeeeel geschuurd. Heb geen foto's van zaterdag, fototoestel lag nog thuis. :oops: Maar misschien dat Troy er hier wel een paar wil opzwieren. Hopelijk zaterdag (als Troy thuis is) verder doen.

Doel is Paasmaandag alles af en gespoten en gemonteerd hebben. 8)
Tr0y
Site Admin
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 22:06
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Bericht door Tr0y »

Hier zijn dan de pics van de bumper zoals ie er nu bijligt.

Afbeelding

Afbeelding
Deze kant heeft al mooi de vorm die we willen. 8)

Afbeelding
Maar deze kant is nog wel wat werk aan ...

Afbeelding
Close up van het bijna "afgewerkte" stuk.

Morgen nog wat verder werken en dan is ??n kant toch al zeker af. De andere kant zal iets makkelijker gaan omdat ik dan de vorm al ongeveer heb. En ondertussen werk ik ook nog verder aan mijn eigen top-secret projectje natuurlijk. :wink:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

thx Troy. Zal morgenvoormiddag nog wa schuurpapier gaan halen. :wink:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Hei hei,

Vandaag weer een paar laagjes gapol gesmeerd en afgeschuurd.

Afbeelding
Voorlaatste laagje voor de linkerkant. En het 2de aan de rechterkant.

Afbeelding
3de laagje Gapol aan de rechterkant. Hier zit de vorm al redelijk goed, dus dat komt dik in orde.

Afbeelding
Laatste laagje aan de linkerkant, hier wordt het normaal gezien alleen nog es schuren en da zou in orde moeten zijn.

Staan nog een paar meer fotokes op www.pug206et.be.tf
Nog es ene dikke merci aan Troy om mij hierbij te helpen. (eigenlijk het meeste te doen :oops: )
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Maandag es langsgeweest bij de carrosier.
Hij wil alles ten laatste 31 maart hebben. Vooral de voorbumper en de gardebous. Die wou hij eerst nie toelassen met de nieuw keuring. :evil: Na wat aandringen dan toch toegestemd. Het enige wat mij nog een beetje dwars zit nu is of de bumper wel gaan klaar geraken. Dit weekend kan ik hierthuis nl nie weg om Troy te gaan helpen. En volgend weekend is het 100% dus vrees ik dat er dan nie aan gaat gewerkt worden. Dus blijft er maar 1 weekend meer over. :(

En nu nog een vraagje voor Flappy of iemand anders die da zou weten.
De carrosier zei mij dat het nodig was om de hele auto binnen te doen omdat hem de deuren ook nog wou doen wegens kleur verschil. Probleem is da ik nie zonder auto kan. Is da echt nodig?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

als ge echt zonder kleurverschil wilt zitten vrees ik van wel.

Hij moet dan de deuren een deel terug herspuiten om een goede overgang te krijgen van de nieuwe naar de oude kleur.
Doet ge dat niet, dan krijgt ge een abrupte overgang van de voorvleugels tov de deur.
Lrd
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 13 jan 2006, 03:16
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Bericht door Lrd »

idd uitspuiten moet gewoon gebeuren, want daar krijg je anders spijt van later.

Das idd krap :? Zeker met 100% in het zicht
Pingwin
Pug Driver
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 17:31
Locatie: Vlamertinge

Bericht door Pingwin »

mss gewoon spuiten...

en dan na 100% de overgang maken?
weetnie, is mss oplossing voor de krappe tijd
maar nie voor uwen portemonnee :lol:

krijg je geen vervangwagen mee?
of eentje huren...kost nu ook de wereld niet

grtz
Fritzz
Berichten: 908
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 23:20
Locatie: Maaskantje...

Bericht door Fritzz »

Uitspuiten wordt normaal altijd gedaan. Bij modellen die nog nie zo oud zijn en dus nog nie veel in de zon hebben gestaan enz, kan de kleur weinig afgeschoten of veranderd zijn. Dan is dit te proberen. Meestal heb je op een kleurenkaart ook 3 of 4 verschillende tinten (van licht naar donker) van dezelfde kleur om het uitspuiten te compenseren.
Uit eigen ervaring weet ik het volgende.

Ik heb voor ne maat ne keer een motorkap met boze blik aangelast die daarna moest herspoten worden in jazz-blauw van Golf. Dit is een heel licht, fel blauw. De wagen was ongeveer 8 jaar oud. Op mijn kleurenkaart heb ik dus de lichtste tint genomen, rekening houdend dat de kleur van de wagen al wa te verduren had gehad en dus lichter was geworden.
Motorkap gespoten en 0 kleurenverschil tov de rest van de wagen.

Met een spatbord is dit weer iets anders omdatje er recht op kijkt natuurlijk :?

Hoop dat je er iets aan hebt :)
Pug-man
Berichten: 432
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:28
Locatie: @ West Coast !
Contacteer:

Bericht door Pug-man »

De 2 keer dat er aan mijn GTI onderdelen herspoten zijn is dit NIET uitgespoten, as ge ne fijne spuiter hebt kan dieje da wel zonder da echt nodig is...

Ik bedoel, heb op ??n deur nieuwe lak, en de flank erachter lak van 15 jaar oud, en as ge het nie weet moet ge al ne fijne zijn (bv. Flappy :lol: ) om da te kunnen zien...

Maja, alles hangt ook af van u kleur en van de staat van de lak :wink:

Grtz
West Coast Kenens @ your service !!!

www.pugdrivers.be

www.309gti.nl
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Vandaag van een 2de carrosier prijs gekregen en die deed er nog es een klein 100 euro bovenop. En deze staat dan bekend als goedkoop. :roll:

Zal dan toch maar door de bittere pil bijten (of hoe schijft ge da) en de deuren laten uitspuiten.
Ik heb nu een ruw schating gekregen voor prijs omdat hem de voorbumper eerst wou zien kwestie van te zien hoeveel werk er nog aan is maar hij vertelde iets van tussen de 600 en 700 euro voor alles.
Dus voorbumper afwerken, zijpinkers dichtlassen en alles spuiten. Valt nog mee denk ik niet?
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Vandaag de volgende stap in de vernieuwing van de audio in de 206 ook gezet.
Ene nieuwe occasie versterker op de kop kunnen tikken.
Audio System F4-240
4x60Wrms @ 4ohm
4x105Wrms @ 2ohm
2x210Wrms @ 4 ohm

Nu nog uitkijken naar een nieuw composetje en sub.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Vandaag bij Herman langs geweest. Maandag mag ik alles brengen ook de auto. Geen risico's nemen. Tis een veel te moeilijke kleur naar het schijnt :oops:
Dus morgen nog een laatste keer tot bij Troy rijden om de bumper af te werken en hem mee naar huis te nemen. Maandag alles binnendoen en dan hopen dat Pug(z)ot tijd en goesting heeft om mij een weekendje te komen helpen om alles te monteren. Dus waarschijnlijk hopelijk een weekendje de hangaar op verplaatsing. (De rest van de crew mag ook komen helpen hoor :lol: 8) )
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

da ziet er een serieus galet uit van ne versterker... :shock:

joat kom u wel helpe kerel, wa is t allemaal? woorbumper, zijlijste en dakspoiler?

genoeg caroserie tape zorgen he :lol:
Gesloten

Terug naar “Tuning Car Projects Archief”