advertentie Automotive Group reclame

Peugeot News

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Bericht door Darl'mat »

Als het van Phillipe Varin, de CEO van PSA, afhangt gaan Peugeot, Citroën en BMW in de toekomst nauwer samenwerken. Dezelfde onderdelen gebruiken of samen inkopen behoort tot de mogelijkheden.

Varin liet zich ontvallen dat hij in gesprek is met BMW CEO Norbert Reithofer. Ze praten over domeinen zoals aankoop en onderdelen, inclusief transmissies en aircosystemen. "We hebben groepen met experten samengesteld om onze samenwerking op het vlak van benzinemotoren verder uit te diepen", zo citeert het Duitse Handelsblatt Varin.

Momenteel delen PSA en BMW's dochtermerk Mini 1.6 benzinemotoren. Volgens Varin kan PSA een kleine driecilindermotor leveren die de Franse autobouwer in 2011 introduceert. PSA zou van zijn kant grotere krachtbronnen willen inkopen bij BMW.

Varin zei ten slotte ook nog dat PSA niet wil fuseren met een andere autobouwer. Voor de familie Peugeot moet het bedrijf onafhankelijk blijven. Meer allianties, zoals die met Mitsubishi voor de elektrische Peugeot iOn, kunnen dan weer wel.

Bron autoscoops.eu
Gtiler
Berichten: 590
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:18
Locatie: breendonk

Bericht door Gtiler »

zolang da de prijzen ni even duur gaan worden als BMW wat ik beetje voor vrees :?
Pug power
[url=http://imageshack.us][img]http://img84.imageshack.us/img84/676/bannergtilerkc5.png[/img][/url]
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

neeje joh waarom zouden de prijzen van een peugeot omhoog gaan daardoor? Dient net om de kostprijzen te drukken.
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door Darl'mat »

Nadat nog maar pas een Nederlandse verzekeringsmaatschapij de Peugeot 207 bekroonde met de titel " Auto met minste klachten" zijn er nu via het Duitse Adac gelijkaardige berichten.

In de tabellen betreffende minste pannes staan de 107,207 en 308 aan de top van hun segment.
Bron en tekst Autoscoops.eu

Al sinds 1978 houden de pechverhelpers van de Duitse automobielclub ADAC bij welke modellen het vaakst in panne staan. De algemene conclusie voor de Pannenstatistik 2010 luidt dat recente auto's zeer betrouwbaar geworden zijn. In de meeste segmenten staat een Duitse auto op kop, behalve bij de kleine auto's.

Auto's die in 2010 gebouwd werden, zijn doorgaans erg betrouwbaar. Logisch zou je denken, maar de afgelopen jaren waren er toch altijd enkele negatieve uitschieters in de cijfers van ADAC. De meeste pannes hebben nog altijd te maken met defecten aan de batterij en problemen met de elektronica (54 procent van de gevallen). De motor komt op de tweede plaats.

Duitse dominantie
De Duitse modellen domineren de topposities in de lijsten van ADAC. In liefst vijf van de zes segmenten krijgt een Duitse auto de gouden medaille. Dat is niet het geval in de klasse van de kleine stadswagen, waar de Toyota Aygo het laagste aantal defecten vertoont. De technisch identieke Peugeot 107 en Citroën C1 staan respectievelijk op de derde en zesde plaats, wat aantoont dat je de cijfers toch met een korrel zout moet nemen. Opvallend is de tweede plaats van de Fiat 500. De Volkswagen Fox staat pas achtste. De smart fortwo en Chevrolet Matiz bengelen onderaan.

Bij de grotere stadswagens staat de Mini van BMW op één, gevolgd door de Peugeot 207. Verkooptoppers zoals de VW Polo, Opel Corsa, Renault Clio en Ford Fiesta moeten elkaar weinig toegeven, maar eindigen pas rond de tiende plaats.

In de klasse van de compacte middenklassers begint de Duitse dominantie. De BMW 1-Series en Audi A3's van alle gecontroleerde bouwjaren scoorden uitstekend. De Franse Peugeot 308 is de vreemde eend in de bijt en vertoont
volgens ADAC veel minder storingen dan zijn voorganger, de 307. De 308 gaat de twee kleine Mercedessen A-Klasse en B-Klasse vooraf. De vader van alle middenklassers, de Volkswagen Golf, eindigt pas zevende. Opvallend is de negende plaats voor de Volkswagen Eos, een cabriolet.

In de middenklasse kleurt de volledige top-5 Duits: BMW X3, Mercedes C-Klasse, BMW 3-Serie, Mercedes SLK en Audi A4. De Opel Vectra is hekkensluiter. De Insignia is nog niet opgenomen in het klassement omdat hij nog geen drie volle jaren in productie is. Ook spijtig dat de huidige Renault Laguna in Duitsland te slecht verkoopt om relevante cijfers op te leveren. Hierdoor krijg je een vertekend
beeld gebaseerd op de vorige, veel minder betrouwbare generatie van de Laguna.

In de topklasse schitteren - je raadt het al - de Duitse premiumconstructeurs. De Audi A5 legde tot nu toe een vlekkeloos parcours af. Dan volgen de BMW 5-Serie, Audi A6 en Mercedes E-Klasse. Alleen Volvo biedt enig weerwerk met zijn grote modellen S60, S70, V70 en S80, die door ADAC op één hoop worden gegooid.

Bij de bestelwagens werden maar drie modellen beoordeeld, maar ze overstijgen de middelmaat niet.

Waarop gebaseerd?
De pechstatistieken van ADAC zijn een handig hulpmiddel voor wie op zoek is naar een tweedehandswagen. Ze zijn gebaseerd op 500.000 interventies van de Duitse pechverhelpers. Alleen auto's gebouwd in de afgelopen zes jaar komen in aanmerking. Ze moeten ook drie jaar in productie zijn én in minstens één jaar een verkoop hoger dan 10.000 stuks gehaald hebben.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door Darl'mat »

Momenteel zouder er gesprekken zijn tussen de Belgisch-Luxemburgse invoerders van Peugeot en Citroën betreffende samenwerking.

Vaak besluiten we uit het woord samenwerking dat er besparingen nodig zijn, al dan niet met ontslagen.
Laat ons hopen dat ze besparingen kunnen uitvoeren zonder naakte ontslagen, en waar uiteindelijk de klant ook iets aan heeft.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door Joske »

Het gaat echt niet goed met het bedrijf achter de automerken Peugeot en Citroën. Volgens de berichten dreigen nu maar liefst 10.000 werknemers hun baan te verliezen.

Volgens Bloomberg Businessweek overweegt PSA om tien procent van al het in Frnakrijk werkzame personeel te ontslaan, zo laat het hoofd van een vakbond voor medewerkers bij het concern weten. Afgelopen november werd er nog gesproken over het de laan uit sturen van 6.000 medewerkers, inmiddels is dat aantal gestegen tot maximaal 10.000, aldus het hoofd van de betreffende vakbond.

Er moet dit jaar in totaal rond de 1 miljard euro bezuinigd worden door de firma. De eerste vijf maanden van dit jaar daalden de verkoopcijfers van PSA in Europa met maar liefst vijftien procent, terwijl de gemiddelde daling voor alle automerken op 7,3 procent ligt. De waarde van de aandelen PSA zijn in de afgelopen 23 jaar niet zo laag geweest als nu.

Tijdens een vergadering op 12 juli aanstaande overlegt de top van PSA over de reorganisatieplannen. Per december 2011 had het bedrijf 100.356 mensen in dienst in Frankrijk, terwijl dit aantal wereldwijd op dat moment op 209.019 ligt
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door Joske »

PEUGEOT-CITROEN schrapt 8000 banen

De Franse autobouwer PSA Peugeot Citroën schrapt achtduizend banen in Frankrijk. De grootste klap is voor de fabriek in Aulnay, bij Parijs. Die gaat in 2014 dicht, waardoor drieduizend mensen hun baan verliezen.

De grootste Franse autobouwer maakte in het eerste kwartaal een nettoverlies bekend, zonder er een exact bedrag op te kleven. PSA Peugeot Citroën verwacht een terugval van de Europese automarkt met 8 procent in 2012.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot News

Bericht door jurgen_s »

iets wat de rest al een lange tijd geleden gedaan heeft en waardoor die nu veel minder in de problemen zitten
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door Joske »

De Franse premier Jean-Marc Ayrault heeft morgen een ontmoeting met Philippe Varin, topman van het Franse autoconcern PSA Peugeot Citroën. De minister van Industrie Arnaud Montebourg ziet donderdag voorzitter Thierry Peugeot. De gesprekken beloven moeilijk te worden, want de spanning tussen beide partijen neemt toe.

PSA kondigde eerder deze maand aan dat het 8.000 banen wil schrappen en één fabriek gaat sluiten. President Hollande en zijn regering bekritiseerden het plan, maar dat leidde dan weer tot boze reacties bij het autobedrijf zelf.

In een interview in de Franse krant Le Figaro zegt de voorzitter dat de kritiek van de regering de financiële positie van zijn bedrijf heeft verzwakt. Het aandeel van Peugeot-Citroën verloor bijna 20 procent op de beurs en dus is het concern kwetsbaarder voor een vijandige overname. "De kritiek van de regering creëerde een gevaarlijke situatie", luidt het in het interview. "We zijn ons goed bewust van de ernst van ons plan om 8.000 banen te schrappen", aldus Peugeot. "Ik kan begrijpen dat het een schok heeft veroorzaakt".

Woensdag zal duidelijk worden of de 8.000 ontslagen alsnog kunnen worden afgezwakt. Het bedrijf komt die dag met de details van zijn herstructureringsplan en met halfjaarresultaten. En ook de Franse regering komt op woensdag met een steunplan voor de Franse autoindustrie.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door Joske »

De Franse autofabrikant PSA Peugeot Citroën wil steun van de Franse overheid om een fabriek in Noord-Frankrijk draaiende te houden. Dat meldt persbureau Reuters op basis van ingewijden.

Peugeot zou op zoek zijn naar belastingvoordelen of andere vormen van steun voordat het overgaat tot de productie van nieuwe modellen in de fabriek in Sevelsnord. Het autobedrijf meldde eerder op de dag dat het voor Toyota auto's gaat produceren die zijn gebaseerd op de modellen die nu in de betreffende fabriek worden gebouwd.

Zonder aanpassingen in de arbeidsvoorwaarden is de kans echter klein dat die voertuigen in Sevelsnord worden gebouwd, liet Peugeot al weten. Peugeot kondigde eerder deze maand al 8.000 ontslagen in Frankrijk aan. Het bedrijf kampt in het thuisland met overcapaciteit. De fabrieken werkten in de eerste helft van het huidige jaar op 76 procent van de capaciteit, tegen 86 procent een jaar terug.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door PUG(z)OT »

...en daarom was het wss niet verantwoord om aan le mans mee te doen...
kimme1979
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 19:19

Re: Peugeot News

Bericht door kimme1979 »

hallo,

heb gisteren de nieuwe peugeot 208 XY 1.6 155pk besteld ,
heb er vandaag een optie bijgenomen ,de JBL hifi.
heeft er iemand al ervaring mee met deze muziek inst.,
ben wel echt benieuwd hoe deze zal klinken.
nu is het enkel afwachten tot eind mei , hopelijk komt hij vroeger binnen. ;-)
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door Dragoon »

niet bepaald het juiste topic om zo'n vraag te stellen.

maar 1 ding is zeker, de originele stereo in 208 is erbarmelijk slecht, waardoor die jbl een must lijkt...
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door Joske »

PSA Peugeot Citroën heeft een derde fabriek in China geopend. Die moet bijdragen aan het behalen van een marktaandeel in het Aziatische land van 5 procent in 2015. Met de nieuwe fabriek komt de totale productiecapaciteit in China eind 2015 op 750.000 auto's. Dat maakte de verlieslatende Franse autobouwer dinsdag bekend.

PSA Peugeot Citroën heeft een derde fabriek in China geopend. Die moet bijdragen aan het behalen van een marktaandeel in het Aziatische land van 5 procent in 2015. Met de nieuwe fabriek komt de totale productiecapaciteit in China eind 2015 op 750.000 auto's. Dat maakte de verlieslatende Franse autobouwer dinsdag bekend.

Met de schaalvergroting in China probeert het concern de aanhoudende krimp van de Europese automarkt te compenseren. PSA Peugeot Citroën, dat vorig jaar 40 procent van zijn totale productie in Frankrijk maakte, leed in 2012 een operationeel verlies van 576 miljoen euro. Dat zette het bedrijf aan tot vergaande maatregelen waarbij onder meer ruim 11.000 banen worden geschrapt.

In China verkocht het bedrijf onder de naam Dongfeng Peugeot Citroën in de eerste helft van dit jaar 276.896 auto's, een stijging van 33 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het voornemen is om in de komende 2 jaar 11 modellen op de markt te brengen in China, waarbij beide merken minimaal één nieuw type per jaar introduceren. De goedkoopste auto's van het concern die nu op de markt zijn in het land, zijn de Citroën C2 en de Peugeot 207, waarvan de eenvoudigste versies 71.800 yuan (8964 euro) kosten.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot News

Bericht door Joske »

De Franse autofabrikant PSA Peugeot Citroen overweegt om een deel van de aandelen van het bedrijf te verkopen aan de Chinese branchegenoot Dongfeng Motor. Dat moet geld in het laatje brengen om te kunnen uitbreiden in het buitenland, zeggen bronnen rond de onderhandelingen.

Als de deal doorgaat verliest de familie Peugeot mogelijk de controle over de onderneming. Zij hebben nu 25,5 procent van de aandelen in handen. De gesprekken bevinden zich volgens de bronnen in een vroeg stadium. Een woordvoerder van PSA Peugeot Citroen, na Volkswagen de grootste autoproducent in Europa, wilde geen commentaar geven.

Peugeot en Dongfeng zijn geen vreemden van elkaar. De twee openden afgelopen juli een enorme fabriek in China, goed voor de productie van 750.000 auto's tegen eind 2015. Met de schaalvergroting in China probeert het concern de aanhoudende krimp van de Europese automarkt te compenseren.

De Fransen verliezen in Europa vooral marktaandeel aan de Duitse aartsrivaal VW. In de landen Spanje, Italië en Frankrijk, waar PSA Peugeot Citroën het vooral van moet hebben, liggen de autoverkopen op zijn gat. De onderneming leed in de eerste helft van dit jaar een operationeel verlies van 510 miljoen euro.
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”