advertentie Van Wijk reclame

i-Cockpit v2

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

i-Cockpit v2

Bericht door Joske »

Autoweek.nl schreef:Vorige week lekte het interieur al op internet, maar nu heeft ook Peugeot het doek getrokken van zijn nieuwe generatie i-Cockpit.

Peugeot's huidige dashboard met hoog geplaatst instrumentarium noemt het merk i-Cockpit. In 2012 kwamen we het voor het eerst tegen in de 208 en inmiddels hebben ook de 2008 en de 308 het i-Cockpit in hun binnenste. Nieuwe generaties Peugeot - we mikken erop dat de 3008 de eerste zal zijn - krijgen deze nieuwe generatie i-Cockpit mee.

Het definitieve interieur is een doorontwikkeling van wat al eerder werd getoond in de Quartz Concept. Peugeot spreekt over meer beenruimte én over beter zicht op het instrumentarium, mede dankzij een nog kleiner uitgevallen stuurwiel. Op het dashboard vinden we verder een 12,3-inch metend scherm dat dienst doet als klokkenwinkel. Ook vinden we een 8-inch metend touchscreen in het midden van de i-Cockpit. Het eraan gekoppelde infotainmentsysteem weet raad met Apple CarPlay, MirrorLink en Android Auto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vooral dat laatste stuk is interessant. Hadden ze in mijn ogen eigenlijk klaar moeten hebben bij de lancering van de 308 :oops:
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: i-Cockpit v2

Bericht door Lander »

amai, mooi interieur !!! :9~ :9~
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: i-Cockpit v2

Bericht door jurgen_s »

gps is ook zeer uitgebreid met 3D zicht (echt 3D dus)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: i-Cockpit v2

Bericht door PUG(z)OT »

het zou niet mogen, maar zo iets kan me dus niet bekoren... (lees boeit me geen hol :mrgreen: ) ik vind dat ze terug rallye versies moeten uitbrengen, radio cd, eventueel usb aansluiting en thats it...

het probleem is tegen dat dat systeem op de markt is kunnen de gsm's die nu op de markt zijn er met wat geluk aan gekoppeld worden... maar dan komen de nieuwe toestellen en updates...en dan gaat het niet of begint alles raar te doen...

ik haat multimedia :mrgreen: :mrgreen: maar het is wel een knap dashboard 8)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: i-Cockpit v2

Bericht door Joske »

Klopt voor deel Wesly, maar daarom is oa Mirrorlink, appel carplay of andriod auto uitgevonden, om juist die comptabiliteitsproblemen uit t verleden op te lossen.
Door die systemen hoeven autofabrikanten niet elke keer zelf opnieuw ontwikkeling te doen bij elke nieuwe smartphone... Nu ligt de bal in de hand van goegel of appel. (ik zeg niet dat dat een vooruitgang is maar dat ik een andere discussie)

T is al positief dat Peugeot de 2(3) opties aanbied, er zijn merken die enkel appel of enkel android aanbieden, dus daar verplicht uwe auto u om ne andere telefoon te kiezen.


Een toertocht maken/rijden zal in de toekomst heel anders worden bv. Gewoon uittekenen in goegel maps en openen met uwe smartphone. Uwe gps wijst u daarna de weg. [emoji4]
Voor sommige mensen handig.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: i-Cockpit v2

Bericht door jurgen_s »

als men nu eens gewoon zulke zaken stand alone zou maken en je kiest bij aanvang het besturingssysteem naar wens (windows, apple of android). Apps genoeg die je kan downloaden om real time informatie op het scherm te krijgen en zo moeilijk zal het toch ook niet zijn om apps te maken welke specifiek voor het merk zijn waardoor men alles toch kan aflezen op het scherm.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: i-Cockpit v2

Bericht door Joske »

Dat is juist die "carplay" of "auto". Een uitgeklede versie van die besturingssystemen, met beperkingen naar welke apps je kan installeren en/of gebruiken tijdens het rijden enzo.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: i-Cockpit v2

Bericht door jurgen_s »

niet helemaal: eigenlijk is carplay een stukje software dat het mogelijk maakt dat men de apps van de gsm op de tablet in de wagen krijgt. Tot de volgende software update er weer is natuurlijk...
Een beetje zoals met bluetooth dat ook al zoveel verschillende protocollen heeft ondertussen.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: i-Cockpit v2

Bericht door Joske »

Maar juist daarom kiezen fabrikanten nu voor deze oplossing. Als er een update komt is het aan appel of goegel om er voor te zorgen dat t up to date blijft, moet de fabrikant zelf geen ontwikkeling meer doen.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: i-Cockpit v2

Bericht door silverlion306 »

PUG(z)OT schreef:het zou niet mogen, maar zo iets kan me dus niet bekoren... (lees boeit me geen hol :mrgreen: ) ik vind dat ze terug rallye versies moeten uitbrengen, radio cd, eventueel usb aansluiting en thats it...
Volledig mee eens :D Ben ook niet voor die moderne technologie in auto's. De feeling en de passie van het autorijden zijn zo volledig weg vind ik :-(
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: i-Cockpit v2

Bericht door Lander »

Dat de feeling van autorijden er nog is bewijzen de rczen en andere gtis van deze wereld. Dat je dan toch een hoogtechnologische radio enzo kunt hebben is mooi meegenomen.
Mensen die vroeger een 205 cti full option zagen dachten wss ook dat dat lederen interieur en die elektrische kap nt hoefden, en kijk nu hoe we nostalgisch naar zo'n auto kijken...
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: i-Cockpit v2

Bericht door Steven »

Ik vind het een fe-no-me-naal dik dashboard. :shock: :9~
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: i-Cockpit v2

Bericht door silverlion306 »

Is gewoon mijn mening ;) Peugeot moet inderdaad nu eenmaal ook die richting uit gaan, dat is de huidige tijd, dat is wat de mensen willen kopen. Maar ik ben zo niet, ik geniet veel meer van de basics; stuur en versnellingspook in mijn handen en vier wielen onder mijn gat; dat is voor mij genieten. Maar ik ben nu eenmaal in het algemeen niet zo zot van de huidige technologie-evolutie :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”