Pagina 8 van 11

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: ma 17 sep 2018, 19:16
door Joske
[quote="autoweek.nl]In China houdt men wel van wat centimeters extra. De Peugeot 508 komt in verlengde vorm naar het immense Aziatische land en dít zijn de eerste foto's van die uitgerekte Franse nieuwkomer.

De nieuwe tweede generatie van Peugeots 508 is een slag kleiner dan z'n voorganger. Ten opzichte van de vorige 508 is het model acht centimeter korter en de wielbasis is met 2.793 mm 2,4 centimeter korter dan voorheen. Zoals verwacht brengt Peugeot de 508 met een langere wielbasis naar de Chinese markt. Dankzij Chinese media kunnen we je de auto nu al laten zien.

De wielbasis van de Chinese Peugeot 508, die aldaar door de joint-venture Dongfeng Peugeot-Citroën gebouwd zal worden, is met 2.850 mm zo'n 6 centimeter langer dan die van de 508 die Peugeot in Europa verkoopt. Die extra centimeters komen volledig ten goede aan de ruimte voor de achterpassagiers. In Nederland hoeven we de verlengde 508 niet te verwachten.[/quote]

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 20 sep 2018, 09:00
door PUG(z)OT
Waarom al die moeite voor 6 CM...

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 20 sep 2018, 10:50
door Joske
Waarschijnlijk omdat die 6cm het verschil maken tussen verkopen in China, of heel goed verkopen in China. :oops:

Chinezen zijn met heel veel he.

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 20 sep 2018, 12:28
door PUG(z)OT
Ja dat snap ik, die zijn idd met veel, maar waarom moeten 1 ,: die klein menskes zo nee extra grote auto hebben

2: waarom de moeite doen om hem hier 6 CM korter te maken :mrgreen:

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 20 sep 2018, 12:39
door Joske
Zo klein zijn sineesjes niet.
En daar hebben mensen nog een chauffeur.

Maar waarom hier die lange versie niet uitbrengen, da weet ik nie. Wij willen misschien zo'n grote auto niet :mrgreen:

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 20 sep 2018, 16:39
door jurgen_s
trekt nu heel hard op een renault aan de zijkant...

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 20 sep 2018, 21:44
door marcdtm
heb gisteren, als VIP op uitnodiging van Peugeot, de opname bijgewoond van "the original test soundtrack" van de 508.

Heb dan natuurlijk ook de gelegenheid gehad de 508 live te bewonderen en ik moet zeggen in t echt is hij nog mooier dan op de plaatjes.

Ondanks dat hij kleiner is dan zijn voorganger, geeft hij wel een ruimer gevoel.

Volgens de algemeen directeur van Peugeot Belgie, zou hij te zien zijn in de showrooms tijdens de opendeurdagen in oktober. :) :) :)

De SW staat in Parijs en zeker in Brussel op het salon.

P.S. zou graag enkele foto's erbij zetten, kan iemand mij zeggen hoe ik ze kan uploaden, lukt niet meer via Photobucket.

Dank u :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: za 22 sep 2018, 17:04
door marcdtm

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 27 sep 2018, 18:51
door PUG(z)OT
Heb me gisteren ook is in een witte GT met rode zetels mogen zetten, wat een machine :shock:

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: wo 03 okt 2018, 13:32
door Joske
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: wo 03 okt 2018, 13:37
door Joske
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
ZALIG!!!!

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 04 okt 2018, 08:31
door Joske
Zo ne Dark Bleu GT HDi met rood lederen interieur. :Y

Ik neem die over een jaar of 3 wel over als occasie. 8) :+

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 04 okt 2018, 10:08
door Sidd
Ik zat net hetzelfde te denken..
Wel een knappe uitvoering die first edition.

En dan zeggen die mensen van autoblog dat blauw een saaie kleur is.. .


Verstuurd vanaf mijn SM-G960U1 met Tapatalk

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: do 04 okt 2018, 20:42
door Steven
Hohoho... :9~

Re: Peugeot 508 II

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 19:40
door Joske
De Peugeot Sport-afdeling gaat zich naar verluidt storten op de in Parijs getoonde 508 plug-in hybride. Volgens Australische media zal de auto een groter accupakket en sterkere elektromotoren krijgen.

Volgens de Australische site Motoring, dat zich beroept op gesprekken met een Peugeot-medewerker, zal het vermogen van de aandrijflijn de 300 pk van de Peugeot 3008 GT Hybrid overtreffen. De verwachting is dat Peugeot Sport namelijk niet alleen het elektrische gedeelte, maar ook de 1.6-benzinemotor opnieuw tegen het licht zal houden. De meest krachtige versie van het blok levert op dit moment 225 pk. In de laatste R-auto van Peugeot, de RCZ R, kwam diezelfde krachtbron tot 270 pk.

Een opgewaardeerde plug-in hybride-aandrijflijn zou ook vierwielaandrijving voor de 508 R betekenen. De Australiërs melden verder dat het extra gewicht van de nieuwe componenten gecompenseerd zal worden door onder meer de motorkap en spatborden vóór van aluminium te vervaardigen. De achterklep zou uit een composiet materiaal opgetrokken zijn.

Volgens Motoring heeft Peugeot-designbaas Gilles Vidal in een later gesprek met de site de komst van een 508 R en andere sportieve plug-in hybridemodellen zo goed als bevestigd. "We zullen met sportievere versies van de 508 komen. De plug-in hybride 3008 heeft al 300 pk en op termijn nog meer, dus er komen performance-versies."

"Niet alleen maakt een PHEV een lagere uitstoot en verbruik mogelijk, ze leveren ook extra vermogen en met de juiste aanpassingen kun je tot een serieuze performance-car komen", aldus Vidal. De opwindende koets van de 508 maakt dat er volgens de ontwerper weinig uiterlijke wijzingen nodig zijn. "Je hoeft je niet uit te sloven." Er kunnen volgens Vidal 20-inch wielen onder de auto. Een maatje groter zou ook nog mogelijk zijn, maar dat zou Peugeot Sport beperkingen opleggen bij de afstelling van het onderstel.