advertentie Automotive Group reclame

Peugeot 508 II

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

Peugeot laat tijdens de Chinese Guangzhou International Motor Show voor de eerste keer de 508L zien. Dit model is op onze 508 gebaseerd, maar speciaal voor de Chinese markt doorontwikkeld. Begin volgend jaar kunnen Chinese klanten zich klaarmaken voor het model.

Zoals de naam al doet vermoeden, zit hét verschil tussen de reguliere en Chinese 508 hem in de lengte. De wielbasis groeide voor de Aziatische markt met 55 millimeter, wat neerkomt op een totaal van 2.848 millimeter. De koets zelf groeide daardoor met 100 millimeter naar een lengte van 4.856 millimeter. De ‘L’ in 508L staat echter niet alleen voor ‘Long’, maar volgens Peugeot ook voor ‘Luxury’ en ‘Latest Technology’. De 508 lijkt sterk op de reguliere sedan zoals wij hem kennen, maar wijkt toch op enkele punten af. De portieren van de 508L hebben bijvoorbeeld wel een raamomlijsting en ook de chromen uitloper met Peugeot-aanduiding na de C-stijl is uniek voor de 508L.

De 508L profiteert als eerste van een nieuw multimedia-platform dat in samenwerking met Huawei werd ontwikkeld. De i-Cockpit wijkt verder weinig van de originele variant af. Peugeot meldt niets specifieks over het motorenaanbod, maar wel dat naast een benzine- en dieselvariant een plug-in hybride volgt. In het eerste kwartaal van 2019 staat de Peugeot 508L bij de Chinese dealers. Daar staan nu al modellen als de 301, 308 en 5008.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

www.vroom.be schreef: Besluit: winst voor Peugeot

Tel je de punten bij elkaar op, dan wint de Peugeot 508 deze confrontatie. Maar dat betekent niet dat de Audi A5 Sportback onder moet doen, verre van: de Audi is duidelijk meer “premium” dan de Fransman, en iets veelzijdiger (ruimer, functioneler, krachtiger). Maar zijn prijskaartje ligt een stuk hoger, en voor de Peugeot doe je makkelijker wat meer toegevingen. Zeker omdat hij de premiumreferenties qua weggedrag en rijcomfort moeiteloos aankan.
De rest moogt ge zelf lezen door op de link te klikken. :D
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Darl'mat »

Bij een vergelijking in Autogids ( benzine 180pk) haalt de 508 het ook van de Arteon en Insignia, beide 150 pk.
Sneller en zuiniger en nog wat van alles, achterin wel minder plaats voor voeten en hoofd.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: Peugeot 508 II

Bericht door peugeot-gek »

Gisteren irl gezien, prachtige wagen maar de prijzen ook :Y :Y :Y
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

Gisteren IRL en nee, ik heb zo ne grote auto niet nodig, maar anders...

Ne blauwe GT HDi met een rood lederen interieur graag. [emoji7]
Ik zal die na 2j als occasie wel overnemen. :+
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Axel »

1 nadeel van de huidige Pug's (mijn insziens): het kleine stuurtje :-( :-( :-(

ik kan daarmee niet rustig cruisen ;)
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Jones »

Heb hem ook zien staan bij onze dealer.
Ze zijn aan het kijken wat er mogelijk is. [emoji15]
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Darl'mat »

Axel schreef:1 nadeel van de huidige Pug's (mijn insziens): het kleine stuurtje :-( :-( :-(

ik kan daarmee niet rustig cruisen ;)
Ik dacht dat ook in het begin, maar als ik nu van de 3008 in de coupe stap, dan denk ik " wat een groot stuur".
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

Da had ik al toen ik van de RCZ in de vervangwagen stapte deze week. [emoji846]
En dan verschil is maar ne CM of 3. :shock:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 508 II

Bericht door jurgen_s »

[h=2]HEFTIGE PLUG-IN HYBRIDE![/h] [h=1]PEUGEOT PRESENTEERT 508 SPORT ENGINEERED CONCEPT[/h] Peugeot heeft de 508 Sport Engineered Concept aan het digitale daglicht voorgesteld, een voorbode van een extra sportieve uitvoering van de 508!

Tijdens de Autosalon van Genève presenteert Peugeot de volledig nieuwe 208, maar het merk houdt het niet bij één aandachtstrekker. Zo brengt het deze 508 Sport Engineered Concept mee naar de Zwitserse beurs, een voorproefje van een heftige 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Daarmee blijken we het bij het juiste eind te hebben gehad.

De 508 Sport Engineered Concept is een door Peugeot Sport onder handen genomen 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Van de 508 is al een 225 pk sterke plug-in versie aangekondigd, maar deze concept-car gooit het over een andere boeg. Volgens Peugeot geldt de concept-car als glimp in de toekomst, een toekomst vol sportieve geëlektrificeerde auto's.

De 508 Sport Engineered Concept heeft een 200 pk sterke geblazen benzinemotor onder de kap, een viercilinder die samenwerkt met een circa 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Het gecombineerd vermogen: grofweg 400 pk. De 508 zou in staat zijn om in 4,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De tussensprint 80-120 km/h neemt slechts 2,5 tellen in beslag en om van 80 km/h naar 180 km/h te accelereren, zou je 9,3 seconden geduld moeten hebben. De topsnelheid: 250 km/h. Het accupakket heeft een capaciteit van 11,8 kWh en daarmee moet de 'plug-Peug' 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen.

Natuurlijk heeft Peugeot Sport meer gedaan dan slechts het monteren van een krachtige aandrijflijn. Zo moeten 380 millimeter grote remschijven aan de voorzijde helpen om de auto fatsoenlijk tot bedaren te brengen. De spoorbreedte voor is 2,4 centimeter vergroot, achter bedraagt de verbreding 1,2 centimeter. Peugeot spreekt verder over een directere stuurinrichting en ook de Michelin Pilot Sport 4S-banden die om het 20-inch lichtmetaal zijn gevouwen, helpen mee.

Vanbuiten is de auto natuurlijk te herkennen aan zijn aangepaste en van kleurige accenten voorziene bumperwerk. Ook het interieur is overgoten met een door Peugeot Sport klaargestoomde saus die het geheel een sportieve smaak geeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Joske
Pug Driver
Berichten: 5316
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Joske »

jurgen_s schreef:
Afbeelding
:9~ :9~ :9~
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 508 II

Bericht door jurgen_s »

het grijs staat'm echt wel heel goed... veel beter dan de andere kleuren
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Darl'mat »

WSS onbetaalbaar, en als het betaalbaar gaat worden, dan zie ik iedereen al rondrijden met 400pk, maar desalnietemin 8)
marcdtm
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 20:33

Re: Peugeot 508 II

Bericht door marcdtm »

Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Peugeot 508 II

Bericht door Axel »

jurgen_s schreef:het grijs staat'm echt wel heel goed... veel beter dan de andere kleuren
da's eenieder zijn goesting, ik vind het rood en het blauwe veel mooier dan die grijze muis, maar zoals ik al zei, da's ieder zijn goesting.

ik vraag me wel af waar wij de 400 paardjes kunnen gebruiken? in ieder geval niet op de ring van Antwerpen en/of Brussel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”